مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

محافظ قرنیز قاشقی

تماس بگیرید

قرنیز صفحه کابینت یک نوع یراق کاربردی است که فضای خالی بین کابینت و دیوار را می‌پوشاند. این یراق، آب بندی این فضا را نیز انجام می‌دهد و از تجمع باکتری و همچنین کثیفی در این بخش جلوگیری می‌کند. از این رو این وسیله در جنس و طرح‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. چرا که با استفاده از آن عمر کابینت آشپزخانه به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. جالب است بدانید قبل از به روی کار آمدن قرنیز آب بندی کابینت، نصاب‌ها برای پر کردن این فضای خالی و یا به اصطلاح درز گیری، از چسب آکواریوم استفاده می‌کردند. اما این چسب پس از مدتی کارایی خود را از دست داده و ظاهر بدشکلی به خود می‌گرفت. به همین خاطر استفاده از قرنیزها رواج پیدا کرد. با این حال آیا می‌دانید که قرنیز کابینت از کجا بخریم؟ یا اینکه نحوه نصب قرنیز پی وی سی چگونه است؟ برای دریافت پاسخ این سوالات و آشنایی با انواع قرنیز صفحه کابینت با ما تا انتهای این مطلب از فامیلاکالا همراه باشید.

ساختار انواع قرنیز صفحه کابینت 

قرنیز روی صفحه کابینت شاخه‌ای بلند و نسبتاً پهن است که آن را با نام‌های آب‌گیر، آب‌بند و یا زوار دور کابینت هم می‌شناسند. همانطور که قبلاً اشاره کردیم پشت کابینت بهترین فضا برای رشد انواع قارچ و باکتری است. این امر سلامت آشپزخانه را به خطر می‌اندازد. یکی از عوامل ایجاد این نوع آلودگی، رطوبت است. زیرا امکان دارد هنگام شستشوی ظروف و تمیزکاری سطوح، آب به پشت کابینت نفوذ کند. از این رو استفاده از قرنیز، بهترین راهکار برای محافظت از سلامت کابینت و همینطور آشپزخانه است. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر نحوه چسباندن قرنیز به درستی انجام نگیرد، این محصول عملاً کارایی خود را از دست می‌دهد.

انواع قرنیز صفحه کابینت

امروزه با بیشتر شدن تنوع رنگ و طرح قرنیز، می‌توانید به هنگام خرید، قرنیز متناسب با هر نوع دکوراسیون آشپزخانه را انتخاب کنید. اما به طور کلی قرنیز آب بندی صفحه کابینت از نظر شکل ظاهری به دو مدل تخت و قاشقی تقسیم می‌شود که در این بخش به معرفی مختصر ویژگی‌های هر یک از آنها می‌پردازیم. البته به این نکته توجه داشته باشید که برای انتخاب نوع قرنیز باید به ابعاد دقیق محل مورد نظر و همچنین جنس و مدل کابینت و سینک ظرفشویی نیز دقت کنید.

قرنیز تخت

قرنيز وسترمن یا همان تخت، اولین مدل قرنیز بود که بازار آمد. این نوع قرنيز آب بندي روي صفحه كابينت، به شکل یک نوار پهن و صاف تولید شده است و دو رنگ مسی و سفید دارد. یکی از مزیت‌های مهم قرنیز آب بندی کابینت وسترمن قابلیت استفاده از آن بر سینک‌های توکار و همچنین روکار آشپزخانه است. این امر به دلیل دو لبه بودن شکل آن است. این نوع قرنیز که دارای دو قسمت رویه و پایه است، ظاهری به صورت T شکل دارد.

نصب قرنیز آب بندی کابینت تخت نیز آسان بوده و نیاز به کار فنی ویژه‌ای ندارد. برای نصب قرنیز کابینت تنها کافی است که آن را در ابعاد مورد نظر برش دهید. سپس قسمت پایه قرنیز را روی صفحه قرار داده و برای نصب آن در صورت نیاز از چسب اکواریم، میخ یا پیچ استفاده نمایید. پس از این کار، رویه قرنیز کابینت وسترمن را به صورت کشویی و با اندکی فشار دست، در جای صحیح خود قرار دهید. به این نکته توجه داشته باشید که برای پوشاندن قسمت انتهای زوار كابينت از درپوش‌های مخصوص استفاده کنید. شما می‌توانید برای خرید یراق صفحه کابینت مخصوص به این کار نیز به فامیلا کالا مراجعه کنید.

قرنیز نیم‌گرد

قرنیز قاشقی یا قرنیز هلالی شبیه به یک مثلث قائم الزاویه است که وتر آن حالتی هلالی یا نیم‌گرد داشته و در رنگبندی متنوعی به بازار عرضه شده است. خوب است بدانید که نام دیگر این نوع یراق، قرنیز صفحه کابینت کورین است. بدنه این نوع قرنیز از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول که پایه قرنیز یا همان قسمت بیرونی به شمار می‌رود از دو ضلع عمود برهم تشکیل شده است. در حالت کلی طول هر کدام از این اضلاع تقریبا 2.8 سانتی‌متر است. به عبارت دیگر این نوع قرنیز آب بندی سینک برای فضایی مناسب است که فاصله دیوار تا سینک کمتر از این مقدار نباشد. بخش دوم نیز نمای قرنیز است که شکل نیم‌دایره داشته و به راحتی روی پایه نصب می‌شود.

اگرچه کارایی تمامی قرنیزها یکسان است، اما قرنیز کورین ظاهری مدرن داشته و در برابر نفوذ آب مقاومت بهتری از خود نشان می‌دهد. نحوه نصب قرنیز آب بندی کابینت نیز به این گونه است که باید آن را همانند قرنیز تخت، در اندازه مورد نظر خود ببرید. سپس با چسب مخصوص، این یراق را به محل مورد نظر بچسبانید.

قرنیز مقعر و محدب 

به این نکته توجه داشته باشید که در قسمت گوشه‌ها و کنج قرنیز کشی، نیاز به نوع دیگری از قرنیز داریم. این نوع یراق که به آن قرنیز صفحه کابینت مدل مقعر و محدب می‌گویند به صورت شاخه‌های 5 متری عرضه می‌شوند. سپس نصاب می‌تواند این شاخه را در اندازه مورد نظر خود برش دهد. نام دیگر این محصول قرنیز کنج است که در گوشه های کار مورد استفاده قرار می گیرد. به عبارت دیگر در مواردی که پس از نصب قرنيز کنج‌های دیوار خالی بماند، از این نوع قرنیز استفاده می‌کنند تا گوشه‌های کار به خوبی کاور شود. قرنیز کنج دارای دو مدل درونی و بیرونی یا همان مقعر و محدب است. جالب است بدانید که رنگبندی این نوع محصول بسیار متنوع بوده و بر اساس تم دکوراسیون خود می‌توانید هر یک از آنها را انتخاب کنید.

در این بین به این نکته توجه داشته باشید که قیمت قرنیز آب بندی کابینت بر اساس مدل، جنس، رنگ، سایز و برند آن متفاوت است. شما می‌توانید با مراجعه به بخش انواع یراق آلات کابینت و کمد در فامیلاکالا، قرنیز مورد نظر خود را با رنگبندی و طرح مورد نظر خود سفارش دهید.

جنس قرنیز صفحه کابینت

قرنیز آب بندی کابینت MDF ، ممبران و دور سینک معمولاً از جنس پلاستیک، فلز و یا ترکیبی از فلز و پلاستیک تولید می‌شود. ما در این بخش قصد داریم به معرفی مختصر هر یک از آنها بپردازیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

قرنیز صفحه کابینت استیل

در سال‌های اخیر استفاده از استیل یا همان فولاد ضدزنگ در تهیه یراق‌آلات مختلف بیشتر از قبل شده است. قرنیز صفحه کابینت استیل یکی از این موارد است که طرح‌های مدرن و جذابی دارد. استفاده از این جنس قرنیز، مزایای خاص خود را دارد. به عنوان مثال قرنیز استیل طول عمر بسیار بالایی دارد. در شرایط آب و هوایی گوناگون از خود مقاومت بالایی نشان می‌دهد. همچنین در برابر ضربه و آسیب‌های فیزیکی نیز مقاومت بالایی داشته و خاصیت شکنندگی ندارد. جالب است بدانید که قرنیز استیل در انواع مختلفی از جمله طرح‌دار، ساده و طلایی تولید می‌شود. قرنیز کابینت طلایی استیل به دلیل رنگ جذاب خود مناسب استفاده در دکوراسیون مدرن است. البته به این نکته توجه داشته باشید از آنجا که قیمت قرنیز صفحه کابینت استیل بسیار بالاتر از سایر جنس‌ها بوده، استفاده از آن کمتر رایج است.

قرنیز صفحه کابینت آلومینیوم 

همانطور که از نام آن پیدا است، فلز به کار رفته در برخی از قرنیزهای صفحه کابینت، آلومینیوم است. از مزایای قرنیز آلومینیومی می‌توان به وزن کم، قابلیت انعطاف‌ پذیری و همچنین خاصیت ضد زنگ و خوردگی آن اشاره کرد. این نوع قرنیز مقاومت بالایی در برابر اکسیدکننده‌های مختلف مانند آب و حتی شوینده‌ها دارد. قیمت قرنیز آب بندی صفحه کابینت آلومینیومی تا حدودی از سایر قرنیزها بالاتر است. اما به دلیل مزایای چشم‌گیری که دارد، عمر استفاده از کابینت را بالا ‌می‌برد.

قرنیز پلاستیکی 

قرنیز پلاستیکی با نام قرنیز PVC نیز شناخته می‌شود. این نوع قرنیز در دو مدل قرنیز تو خالی و تو پر تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. از ویژگی‌های بارز این نوع قرنیز می‌توان به قابلیت برش خوردن آسان و استحکام بسیار خوب آن اشاره کرد. همچنین به این نکته توجه داشته باشید که قرنیز طرح چوب یکی از مدل‌های قرنیز پی وی سی به شمار می‌رود. از قرنیز پلاستیکی بیشتر به این دلیل که تنوع بالایی در طرح و رنگ دارد، استفاده می‌کنند. در ضمن قیمت قرنیز کابینت ام دی اف پلاستیکی نسبت به سایر جنس‌ها ارزانتر است.

سخن پایانی

امروزه با پیشرفت در صنعت، شاهد تنوع بالایی در زمینه یراق‌آلات کابینت و دکوراسیون آشپزخانه هستیم. به همین دلیل در این مطلب از فامیلا کالا ضمن بررسی انواع قرنیز صفحه کابینت، به کیفیت و کاربرد هر یک از آنها نیز اشاره کردیم. امیدواریم پس از خواندن این مطلب، هنگام خریداری قرنیز آب بندی کابینت به نکاتی که به آنها اشاره کردیم دقت کنید. همچنین برای خرید هر یک از یراق‌آلات معرفی شده می‌توانید به فامیلا کالا مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را در کمترین زمان و با بهترین قیمت، به صورت آنلاین سفارش دهید.

سوالات متداول قرنیز صفحه کابینت

چند نوع قرنیز کابینت در بازار وجود دارد؟
دو نوع قرنیز صفحه کابینت، یعنی قرنیز‌های قاشقی و قرنیز‌های تخت در بازار این محصولات وجود دارند.

مواد تشکیل‌ دهنده قرنیز‌های کابینت چیست؟
فلز، چوب و پلاستیک pvc از جمله موادی هستند که در ساخت و تولید انواع قرنیز‌های کابینت کارایی دارند.

علت اصلی انتخاب قرنیز صفحه کابینت از طرف خریداران چیست؟
این قرنیز‌ها از دیواره کابینت‌ها در مقابل حرارت و رطوبت محافظت می‌کنند و مانع از خراب شدن آنها می‌شوند.

چگونه می‌توان یک محافظ قرنیز را نصب کرد؟
نصب محافظ‌های قرنیز کار سخت و دشواری نیست. برای این کار می‌توان با استفاده از چسب آکواریوم و یا چسب ۱۲۳ این کار را به‌ راحتی انجام داد.

چگونه می‌توان از خرابی قرنیز‌های کابینت جلوگیری کرد؟
با نصب محافظ‌های قرنیز استیل می‌توان از قرنیز‌ها در مقابل رطوبت و حرارت محافظت کرد.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم