مرتب سازی بر اساس:
ارزانترین

امروزه برای باز و بسته کردن راحت‌تر کشو‌ها از انواع ریل از جمله ریل کشو غلتکی یا همان ریل سفید استفاده می‌شود. البته ریل‌ها را باید با توجه به وزن باری که کشو قرار است آن را تحمل کند، انتخاب کنید. همچنین باید بدانید که ریل‌ها معمولاً در سمت چپ و راست کشوها نصب می‌شوند. به عبارت دیگر این محصولات، یراق آلاتی مانند لولا کابینت و کمد هستند که حرکت روان کشوها را ممکن می‌سازند. به طور کلی ریل‌ها به سه دسته تقسیم بندی می‌شوند. این سه دسته شامل غلطکی، ساچمه‌ای و تاندم باکس هستند. ریل کشو ساچمه‌ای در مدل‌های دو تکه، سه تکه باریک و ۳ تکه پهن تولید و به بازار عرضه می‌شود. این محصول برای کشوهای نسبتاً سنگین مناسب است. ریل ساچمه‌ای در مقایسه با ریل غلتکی کاربرد بیشتری دارد. دلیل آن نیز استحکام بالاتر، حرکت روان‌تر، قابلیت باز شدن بیشتر، سایزبندی متنوع، ضامن‌های اطمینان، قیمت مناسب و غیره است. این ریل همینطور به ریل تلسکوپی نیز معروف است. ریل کشو ساچمه‌ای بسیار پر طرفدار نیز است.

ریل تاندم باکس هم متعلق به نسل جدید ریل‌ها است و قیمت حدوداً بالایی دارد. مزیت اصلی این ریل‌ توانایی تحمل وزن بالا است. ناگفته نماند که ریل تاندم باکس تمامی مزایای انواع ریل کشو را شامل شده و همچنین در طراحی و ساخت ریل تاندم باکس جدیدترین تکنولوژی روز به کار گرفته می‌شود. بر خلاف ریل ساچمه‌ای که مجهز به ساچمه است، ساختار به کار رفته در ریل تاندم شامل چرخ دنده و غلطک است. با این حال ما ادامه این مطلب از فامیلاکالا را به ریل غلتکی اختصاص داده ایم و قرار است در این مقاله شما را بیشتر با اولین نسل از ریل کشوها آشنا کنیم. پس اگر علاقمند به این موضوع هستید تا انتها، همراه ما باشید.

با مشخصات ریل غلتکی آشنا شوید! 

ریل کشو غلتکی یکی از اولین ریل‌های کشو است، که ساختار بسیار ساده‌ای نیز دارد. در واقع این محصول یک ریل کشو قدیمی محسوب می‌شود. ریل غلتکی که به ریل سفید نیز معروف است، از دو بخش تشکیل می‌شود. یک قسمت ریل سفید به کشو متصل می‌شود و قسمت دیگر آن نیز به بدنه کشو کابینت یا کمد متصل خواهد شد. مکانیزم حرکت این ریل کشو ساده هم بسیار آسان است. چرا که در بدنه‌ این ریل، نوار فلزی و قرقره‌ای قرار دارد که موجب حرکت روان کشو خواهد شد.

جالب است بدانید جنس ریل کشو و کمد غلتکی از ورق آهن بوده و بسیار مقاوم است. همچنین ریل کشو غلتکی با رنگ کوره‌ای سفید، رنگ شده است. مقاومت بالا‌، دوام، عمر طولانی، استحکام و عدم تغییر حالت در برابر شرایط جوی از مهم‌ترین ویژگی‌های رنگ این نوع ریل کشو به شمار می‌رود. گفتنی است این نوع ریل در گذشته برای کابینت‌های فلزی نیز استفاده می‌شد. حرکت نرم، روان و بی ‌صدای کشو در نتیجه استفاده از ریل غلتکی یکی از مشخصات و ویژگی‌های بارز این محصول است. همینطور برای باز و بسته کردن کشو در این مدل، نیازی به صرف انرژی زیادی نیست با این حال ریل کشو غلتکی برای کشوهای سبک و کم حجم انتخاب فوق ‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این نوع از ریل‌ها همچنین کمک بسیاری به بهبود عملکرد کشو نیز می‌کنند. در نهایت قیمت مناسب و معقول آن هم از دیگر ویژگی‌های مثبت این نوع ریل محسوب می‌شود.

سایزبندی ریل غلطکی 

همانطور که پیش‌تر اشاره شد، ریل کشو غلتکی دارای انواع مختلفی است. به طور کلی عرض این ریل معمولی 2 سانتی‌متر است و در سایزبندی (طول)‌ هایی که در ادامه اشاره می‌کنیم به فروش می‌رسد. این سایزبندی شامل ریل غلتکی 30 سانت، ریل غلتکی 35 سانت، ریل غلطکی 45 سانت و ریل غلتکی سفید 50 سانتی متری می‌شود. در قسمت انتهایی ریل سفید در تمامی سایزها، گودی یا شیبی وجود دارد که هنگام باز کردن کشو تا آخر، مانع افتادن کشو می‌شود. همچنین بهتر است بدانید که این ریل قدرت تحمل وزن تا 15 کیلوگرم را دارد. اما نگران نباشید چرا که شما می‌توانید برای کشو‌های سنگین‌تر، از ریل ساچمه‌ای یا ریل تاندم باکس استفاده کنید.

مزایا و معایب ریل غلطکی 

هر محصولی در کنار خوبی‌ها و ویژگی‌های جذابی که دارد، شامل برخی معایب و معضلات نیز است. ریل کشو غلتکي نیز از قاعده مستثنی نیست. از جمله مزایای خرید این محصول می‌توان به امکان نصب و راه‌ اندازی ساده آن اشاره کرد. همچنین روان‌تر شدن حرکت کشو از دیگر مزایای استفاده از ریل سفید است. در کنار اين مزایا معایب این محصول شامل تحمل بار بسیار پایین آن است. همینطور پروسه تنظیم درب کشو هنگام نصب، یکی دیگر از معایب اصلی این محصول به شمار می‌رود. زمانی که کشو دارای بار اضافه باشد نیز بدنه اصلی کشو از هم باز می‌شود و این موجب افتادن کشو‌ها و خارج شدن آنها از جای خودشان می‌شود.

کاربردهای ریل غلتکی 

ریل غلتکی در اغلب مکان‌ها قابل استفاده است. به عنوان مثال در آشپزخانه امکان به کار بردن ریل سفید در کشو کابینت و کمدها وجود دارد. این محصول همچنین در کمد دیوار‌ی‌ها و میز کامپیوتر قابل استفاده است. هما‌نطور که اشاره شد این ریل قابلیت تحمل وزن تا 15 کیلو‌گرم را دارد. بنابراین توجه داشته باشید که برای مکان‌هایی متناسب با این وزن از ریل غلتکی استفاده کنید. چرا که اگر بیش از حد ممکن فشار به غلتک آن فشار بیاورید، کشو دچار مشکل خواهد شد.

چگونگی نصب ریل غلتکی کشو

نصب ریل غلطکی نیازمند دانش فنی و تخصص خاصی نیست و تنها به کمک چند پیچ می‌توان این ریل کشو ساده را نصب کرد. برای نصب این ریل، ابتدا باید مکان قرارگیری ریل را به دقت اندازه گیری و علامت گذاری کنید. سپس با استفاده از چند پیچ آن را به کشو و بدنه کشو متصل کنید. توجه داشته باشید که ریل غلطکی 40 سانت و انواع دیگر سایز آن قابل استفاده در آشپزخانه، کابینت، کمد ديواري و اغلب مکان‌ها هستند.

قیمت ریل غلطکي کشو چقدر است؟

قیمت ریل‌ها بسته به برخی عوامل با یکدیگر متفاوت است. این عوامل شامل برند، مدل ریل، سایز و سایر موارد آن می‌شود. به عنوان مثال قیمت ریل ملونی قطعاً با ریل سایر برندهای مشابه یکسان نخواهد بود. چرا که متریال به کار رفته، شیوه ساخت و کیفیت آنها با هم متفاوت است. همچنین نمی‌توان قیمت ریل کشو ساده را با قیمت ریل کشو سه تیکه یا ریل کشو آرام بند مقایسه کرد. زیرا تفاوت عظیمی در کارکرد، ویژگی‌ها و مشخصات این ریل‌ها وجود دارد. قیمت ریل سفید با در نظر گرفتن این تفاوت‌ها، بسیار مناسب است و جز ریل‌های ارزان قیمت محسوب می‌شود. البته در انتخاب ریل کشو و دراور، همچون انتخاب جک کابینت، باید به سایز و کارکرد مورد نیاز و همینطور قیمت آن توجه ویژه‌ای داشت.

خرید ریل غلطکی با بهترین قیمت از فامیلاکالا

به طور‌ کلی دریافتیم که ریل غلتکی دارای چه مشخصات فنی، ویژگی‌ها و کاربردی است. همچنین با مزایا و معایب، سایز بندی و نحوه نصب این محصول آشنا شدیم. حال نوبت شما است تا هنگام خرید ریل دراور به سایز مورد نیاز، جنس و کیفیت محصول توجه ویژه‌ای داشته باشید. همینطور برای خرید ریل سفید به فروشگاههای یراق آلات معتبر مراجعه کنید. در پایان یادآور می‌شویم که یکی از فروشگاهای مناسب جهت خرید ریل کشو غلتکی با کیفیت، سایت فامیلاکالا است. این فروشگاه اینترنتی دارای تنوع بسیاری در محصولات، برندها و قیمت است. از این رو خریدی امن و آسان را در کوتاهترین زمان ممکن برای شما رقم خواهد زد.

سوالات متداول ریل غلتکی

ساختار ریل‌های غلتکی از چه چیز‌هایی تشکیل‌ شده است؟
بدنه و ساختار ریل‌های غلتکی غالباً از نوار‌های فلزی به همراه قرقره‌های پلاستیکی ساخته می‌شود.

وجود قرقره در ریل‌های غلتکی چه تأثیری بر عملکرد آنها دارد؟
قرقره در این ریل‌ها حرکت کشو‌ها را نرم، روان و بی‌صدا می‌کند.

چگونه می‌توان ریل غلتکی مناسب با کار خود را انتخاب کرد؟
پیش از هر چیز ابعاد مناسب را پیدا کنید. به طور مثال بد نیست بدانید که شما باید ریل غلتکی مناسب را با توجه به عرض کشوی خود انتخاب کنید.

وجه تمایز ریل‌های غلتکی با ریل‌های تاندم در چیست؟
تفاوت اصلی ریل های غلتکی و ریل های تاندم با هم، در نداشتن آرام‌بند است.

فقدان آرام‌بند چه تأثیری بر عملکرد ریل‌های غلتکی دارد؟
هرچند که سرعت حرکت این محصولات به ‌اندازه آرام‌بند‌ها نیست. اما به علت فرورفتگی‌های ابتدا و انتهای نوار فلزی ریل‌های غلتکی، کشو از یونیت جدا نمی‌شود و بسته شدن آن پر سر و صداتر از ریل های دارای ارامبند است.

بیشتر کمتر
تماس مستقیم