12 مه, 2024

راهنمای کامل خرید لولا کابینت؛ انواع لولا گازور را بشناسید

همانطور که می‌دانید برای اتصال درب به بدنه کابینت از یک نوع یراق خاص به نام لولا گازور کابینت استفاده می‌شود. حال این درب می‌تواند از جنس چوب یا ام دی اف باشد و یا همانند درب برخی ویترین ها از شیشه ساخته شده باشد. در این میان نکته قابل توجه این است که برای اتصال هر یک از این درب ها به بدنه کابینت باید حتماً با توجه به راهنمای خرید لولا کابینت که در ادامه به آن می‌پردازیم، از لولای مخصوص به آن درب استفاده کرد. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که لولا گازورها به دو دسته کلی لولا گازور شیشه و لولا گازور درب چوبی تقسیم بندی می‌شوند.

آشنایی با انواع لولا گازور شیشه و موارد استفاده از آن

لولا گازور شیشه توسط شرکت های تولید کننده در دو مدل ۲۵ میلیمتری و ۳۵ میلیمتری به بازار عرضه می‌شود. این لولاها معمولاً شکل ظاهری یکسانی دارند و تنها تفاوت آنها در ابعاد لولا و رنگ نمای آن است. به همین جهت لولای درب های شیشه ای در بازار به رنگ های مختلفی چون طلایی، نقره ای و رزگلد به چشم می‌خورند. جالب است بدانید در میان انواع لولا گازور شیشه، نوع ۳۵ میلیمتری آن بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و فروش بیشتری دارد.

انواع لولا گازور شیشه در دو مدل 25 و 35 میلیمتر تولید میشود

برای نصب این نوع لولا نصاب درب شیشه ای را با توجه به قطر لولا، به طور مثال در لولای ۳۵ میلیمتری به اندازه یک دایره به قطر ۳۵ میلیمتر، سوراخ می‌کند. سپس لولا را به شیشه متصل کرده و بدنه آن را نیز به یونیت کمد یا کابینت مربوطه پیچ می‌نماید. در نهایت پس از رگلاژ کردن لولا، درب کمد قابل باز و بسته کردن و استفاده است.

انواع لولا گازور کابینت؛ برای کابینت خود چه نوع لولایی بخریم؟

اولین نکته در رابطه با راهنمای خرید لولا کابینت، انتخاب درست ان است. اغلب مصرف کنندگان در نگاه اول به یک لولا گازور به عنوان یک یراق تخصصی نگاه نمی‌کنند. چرا که می‌توانند انواع مختلف آن را به راحتی از طریق فروشگاه های مختلفی چون فامیلا کالا به صورت آنلاین یا حضوری خریداری کنند. با این حال از آنجایی که انواع مختلف این کالا باید حتماً در جای مناسب خود نصب شوند، انتخاب و خرید این محصول، کاری است که اغلب نصابان آن را بر عهده می‌گیرند. از این رو به مصرف کنندگان توصیه می‌کنیم در صورت نیاز به تعویض لولا گازور کابینت خود حتماً نمونه ای مشابه لولاهای قبلی را خریداری کنند تا در پروسه نصب با مشکل مواجه نشوند.انواع لولا گازور کابینت را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین لولا گازور موجود در بازار چه مشخصاتی دارد؟

همانطور که گفتیم لولا گازورها اغلب توسط ام دی اف کاران خریداری می‌‌شوند و کمتر اتفاق می‌افتد که مصرف کننده، خود نیاز به خرید لولا گازور جدید داشته باشد. با این حال اگر در نظر دارید تا کلیه لولاهای کابینت خود را تعویض نمایید و یا اصلاً از ابتدا، خود آنها را انتخاب کنید این نکته را به عنوان مهمترین نکته ای که می‌توان در راهنمای خرید لولا کابینت آن را عنوان کرد، در نظر داشته باشید.

باز و بسته کردن پیچ لولاها موجب می‌شود تا لولای جدید دیگر در محل قبلی ( سوراخ ایجاد شده در ام دی اف) قابل نصب نباشد. بر این اساس لولایی که شما آن را انتخاب می‌کنید باید حداقل یکی از این دو ویژگی را داشته باشد. این لولا باید قابلیت نصب ۴ پیچ را در بدنه داشته باشد که در صورت باز کردن دو پیچ قبلی بتوان از جای دو پیچ دوم جهت نصب لولا بهره گرفت. البته این یکی از ویژگی ها است که در نظر گرفتن آن پس از خرید، با کمی دردسر همراه است چرا که در نهایت به باز کردن پیچ ها در لولا ختم می‌شود. در حالی که اگر مصرف کننده لولای کلیپس دار را برای کابینت خود انتخاب کند می‌تواند بدون باز کردن پیچ ها تنها با فشردن ضامن یا همان کلیپس لولا، درب را از بدنه جدا کند.بهترین لولا گازور کابینت آشپزخانه را بشناسیم

آرامبند و مقاوم

دیگر نکته قابل توجه در این میان آرامبند بودن لولا گازور است. همانطور که می‌دانید امروزه این ویژگی در بسیاری از یراق آلات کابینت نظیر ریل کشو و کمد نیز به کار گرفته می‌شود. چرا که یراق آرامبند، ضربه ای را به بدنه کابینت وارد نمی‌کند، باز و بسته کردن آن سر و صدایی ندارد و در نهایت آرام بسته شدن آن با حفظ موقعیت پیچ ها، عمر یراق را افزایش می‌دهد. بر این اساس می‌توان گفت که در حال حاضر بهترین نوع لولا گازور موجود در بازار برای کابینت های چوبی، لولای کلیپسی آرامبند است.

انواع لولا گازور کابینت و نحوه نصب آنها

به جز لولای کلیپسی آرامبند، نوع بدون کلیپس و آرامبند این محصول نیز وجود دارد. این نوع لولا گازور در کنار محصولاتی نظیر لولا گازور معمولی، لولا گازور ۱۸۰ درجه و لولای ۹۰ درجه مجموعه کاملی از انواع لولای کابینت را در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند تا بسته به نیاز خود از آنها استفاده نماید. به طور مثال لولا گازور ۱۸۰ درجه که در کنار لولای ۹۰ درجه مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصولی است که بیشتر برای کابینت های کنج کاربرد دارد.نحوه نصب انواع لولا گازور کابینت آشپزخانه

پس از مطالعه راهنمای خرید لولا کابینت و تصمیم گیری در خصوص محصول مورد نیاز، نوبت به نصب لولا می‌رسد. برای نصب لولا گازور کابینت ابتدا نصاب باید حفره ای به اندازه قطر لولا را در درب کابینت ایجاد نموده و لولا را به آن متصل نماید. این اندازه اغلب در درب های چوبی برابر با ۲۵ میلیمتر است. پس از آن نوبت به نصب بدنه لولا به یونیت می‌رسد که با دو پیچ به انجام می‌رسد.مته مناسب جهت نصب لولا گازور کابینت آشپزخانه

در نهایت نیز درب باید رگلاژ شود، نصاب برای این کار از دو پیچ رگلاژ تعبیه شده روی بدنه لولا استفاده می‌کند. پیچ اول که به بالا و پایین حرکت می‌کند درب را به سمت راست یا چپ هدایت می‌کند تا در محل مناسب خود قرار بگیرد. پیچ دوم نیز که خود به چپ و راست حرکت می‌کند، فاصله درب تا یونیت را کنترل می‌نماید. بر این اساس نصاب می‌تواند با استفاده از این پیچ، درب را در محل مناسبی نسبت به بدنه در جای خود، محکم کند.

سخن پایانی

در پایان یادآور می‌شویم که برای خرید انواع لولا گازور، ریل و سایر یراق آلات کابینت می‌توانید به فروشگاه اینترنتی فامیلا کالا مراجعه کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نصب ساده انواع یراق آلات تنها کافی است مقالاتی چون ” آموزش نصب جک کابینت بدون نیاز به نصاب! ” را در وبلاگ این مجموعه مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.