27 آوریل, 2024

راهنمای نصب آبچکان توکار

یکی از لوازم مهم و ضروری در آشپزخانه‌های امروزی، آبچکان داخل کابینتی است که به ‌عنوان یک اکسسوری پر کاربرد در خانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این رو مدل‌های متنوع و گوناگونی از این محصول در بازار وجود دارد. شاید جالب باشد که بدانید بیشتر خریداران تمایل دارند تا آبچکان ظرفشویی به انگلیسی (Dish drainer) مورد استفاده آنها در داخل کابینت قرار بگیرد. به همین دلیل نیز بیشتر به سراغ خرید ابچکان توکار کابینت می‌روند. همین امر نیز موجب شد تا در این مطلب از فامیلاکالا ضمن معرفی این محصول، شما را با چگونگی نصب آبچکان توکار آشنا کنیم تا بتوانید با کمک راهنمای نصب آبچکان توکار، به سادگی محصول مورد نظر خود را انتخاب نمایید و بر اساس نکات گفته شده در آموزش نصب آبچکان توکار، جا ظرفی خود را در محل مناسب آن نصب کنید.

نحوه تشخیص جنس جا ظرفی داخل کابینت

یکی از نکات مهم و مورد توجه در راهنمای نصب آبچکان توکار این است که در زمان خرید این محصول، به جنس و نوع جا ظرفی کابینتی انتخابی خود دقت کنید. در این میان بد نیست بدانید که جنس آبچکان‌های داخل کابینت آشپزخانه، ارتباط مستقیمی با جنس کابینت اشپزخانه شما دارد. به طور مثال اگر شما از کابینت‌های فلزی استفاده می‌کنید، باید آبچکانی از جنس فلز را انتخاب کنید تا محصول خریداری شده، دارای تناسب لازم با کابینت شما باشد و اگر کابینت آشپزخانه شما MDF است، می‌بایست آبچکان‌های MDF را جهت نصب در لیست خرید خود قرار دهید. به یاد داشته باشید، این مهمترین نکته‌ای است که همواره باید به آن توجه کنید و قبل از هر اقدامی، ابچکان متناسب با جنس کابینت خود را انتخاب نمایید. لازم به ذکر است که در این راستا شما می‌توانید محصولات مورد نیاز خود را با بیشترین تنوع و از فروشگاه‌ اینترنتی فامیلاکالا تهیه کنید.
پس از انتخاب جنس محصول نیز می‌توانید بر اساس اطلاعاتی که فروشندگان در اختیار شما قرار می‌دهند، از میان مدل‌های مخصوص کابینت‌های فلزی و MDF یک ابچکان انتخاب کرده و خریداری نمایید. البته فراموش نکنید که این انتخاب در نهایت به بودجه، سلیقه و همینطور ابعاد یونیت کابینت شما وابسته است.

ابعاد و سایز ابچکان دو طبقه ادلان

طریقه نصب آبچکان توکار با توجه به ابعاد محصول

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید آبچکان ظرفشویی آشپزخانه باید به آن توجه کنید، اندازه و سایز آبچکان کابینتی است. برای این کار قبل از هر چیز می‌بایست، طول، عرض و ارتفاع کابینت آشپزخانه خود را به ‌وسیله‌ یک متر اندازه بگیرید.
به یاد داشته باشید یکی از مهمترین نکات در این پروسه، این است که در اندازه‌گیری یونیت‌ها دقت لازم را داشته باشید. چرا که طول آبچکان‌های داخل کابینت همواره در حدود ۲. ۲ سانتیمتر کمتر از طول کابینتی است که ابچک در آن نصب می‌شود. پس با توجه به این نکته در اندازه‌گیری خود، می‌توانید به‌ راحتی و با آسودگی خاطر، آبچکان داخل کابینت مورد نیازتان را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

آموزش نصب ابچکان توکار بر اساس ویژگی‌های محصول

با توجه به مطالبی که تاکنون در مورد آبچکان داخل کابینت بیان کردیم، مسلماً متوجه شده‌اید که جا ظرفی‌های داخل کابینت دارای جنس‌های متفاوتی هستند. به طور مثال آبچکان‌های فلزی غالباً از جنس استیل درجه ‌یک و دو ساخته شده اند و یا از نوع ابچکان آبکاری شده هستند که برای فروش به بازار عرضه می‌شوند. لازم به ذکر است که هر یک از این محصولات دارای ویژگی‌های خاص و منحصر به‌ فرد خود هستند که در ادامه بیشتر به بررسی آنها می‌پردازیم.
یکی از ویژگی‌هایی که می‌توانیم در راهنمای نصب آبچکان توکار به آن اشاره کنیم، این است که آبچکان‌های استیل درجه ‌یک استحکام و دوام بیشتری نسبت به استیل درجه ‌دو و یا ابچکان های آبکاری شده دارند. از ویژگی‌های دیگر آبچکان‌های استیل درجه‌ یک این است که این آبچکان‌ها به‌ گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند که محل قرار گرفتن ظروف در آنها، از یکدیگر تفکیک‌ شده است.
با همه اینها آبچکان‌های آبکاری شده از قیمت پایین‌تری نسبت به آبچکان‌های استیل درجه ‌یک و درجه ‌دو برخوردار هستند. همین امر نیز می‌تواند توجه مصرف‌کنندگانی که کم‌ هزینه بودن محصول را در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهند، جلب کند. با این حال بد نیست به این مصرف‌کنندگان عزیز گوشزد کرد که بهتر است استحکام و مقاومت آبچکان را بیشتر مد نظر خود قرار دهند. چرا که پس از نصب کابینت و آبچکان استیل درجه‌ یک، قطعاً مدت‌ زمان بیشتری می‌توانند از آبچکان خریداری‌ شده خود استفاده کنند.

نصب آبچکان توکار بر اساس نوع جا ظرفی مورد نیاز

فراموش نکنید که در زمان انتخاب و خرید آبچکان داخل کابینت باید به میزان ظروفی که در طول یک شبانه ‌روز مورد شستشو قرار می‌دهید نیز توجه کنید. بر همین اساس اگر شما خانواده پر جمعیتی دارید و یا افراد زیادی به خانه شما رفت‌ و ‌آمد می‌کنند، به شما توصیه می‌کنیم که پس از نصب کابینت آشپزخانه خود، انتخاب و خرید آبچکان‌ دو طبقه را در اولویت کار خود قرار دهید.
در مقابل اگر در طول شبانه روز از تعداد ظروف اندکی استفاده می‌کنید، بهتر است که ابچک مورد نیاز خود را از بین آبچکان‌های یک طبقه انتخاب نمایید. لازم به ذکر است در کنار توجه به میزان جمعیت و میزان ظروف مصرفی در طی یک شبانه روز، شرط دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کنید. شرط سوم، همان ارتفاع کابینت آشپزخانه شما است که باید با نوع و مدل آبچکان داخل کابینت انتخابی شما متناسب باشد. بر این اساس اگر ارتفاع یونیت شما ۴۵ سانتی متر یا بیشتر باشد، می‌توانید از ابچکان دو طبقه در کابینت بالای سینک خود استفاده نمایید و در غیر این صورت حتماً باید یک ابچک یک طبقه را در یونیت خود نصب کنید.
در نهایت یاداور می‌شویم که برند آدلان بزرگ‌ترین تولیدکننده اکسسوری آشپزخانه ایرانی، از جمله عرضه‌کنندگان انواع آبچکان‌های ظرفشویی نظیر آبچکان داخل کابینت، آبچکان دیواری، آبچکان جلو پنجره، آبچکان رومیزی و ابچکان دیواری است. از این رو شما می‌توانید علاوه بر ابچکان توکار، سایر ابچکانهای مورد نیازتان را نیز به ‌راحتی و متناسب با بودجه خود، از فروشگاه‌های مختلف عرضه ‌کننده محصولات این برند خریداری کنید.

انواع جنس آبچکان داخل کابینت

آموزش نصب آبچکان توکار و مراحل آن

پس از انتخاب و خرید جا ظرفی داخل کابینتی، نوبت به نصب آبچکان توکار می‌رسد. همانطور که قبلاً به آن اشاره کردیم آبچکان‌ها دارای مدلهای مختلفی هستند که بر همین اساس نیز نحوه‌ نصب آنها با هم متفاوت است. از این رو به هنگام نصب آبچکان داخل کابینتی باید پیش از هر چیز به نوع و مدل آبچکان خریداری شده، توجه کنید.
در همین راستا برای نصب آبچکان‌های میله‌ای، مسواری و آبچکان‌های دو طبقه میله‌ای در کابینت MDF باید ابتدا نگهدارنده پلاستیکی موجود در بسته بندی محصول را از داخل، به دو طرف یونیت پیچ کنید. در انتها سبد ابچک را روی پایه های نصب شده، قرار دهید تا ابچکان اماده استفاده شود. گفتنی است که این نوع ابچکان معمولاً در یونیت بالای سینک ظرفشویی نصب می‌شود که درب آن با کمک جک کابینت رو به بالا باز می‌شود.
آبچکان‌های ورقه‌ای از جمله دیگر محصولات موجود در این دسته بندی هستند. برای نصب این محصولات می‌بایست پس از نصب کابینت و در زمان نصب آبچک، ابتدا پایه‌های قرار داده شده در بسته بندی محصول را، به ‌وسیله یک مته با قطر مناسب به یونیت متصل کنید. لازم به ذکر است که معمولاً برای نصب این پایه‌های نگهدارنده از مته هشت استفاده می‌شود. بر همین اساس شما باید با کمک این مته، یک سوراخ در جداره کابینت خود ایجاد کرده و پس از آن، پایه‌های نگهدارنده را در این سوراخ‌ها قرار دهید تا آبچکان شما در یونیت مربوطه نصب شود.
بر این اساس به طور کلی می‌توان گفت که کار نصب آبچکان‌های داخل کابینت، معمولاً سخت و دشوار نیست و از عهده‌ هر نصابی که مسئول انجام آن است، برمی‌آید. همینطور اگر فردی خودش بخواهد آبچکان آشپزخانه خود را نصب کند، می‌تواند با رعایت نکات گفته شده در راهنمای نصب ابچکان توکار، این کار را به سادگی انجام دهد.
البته در اینجا لازم است به این نکته توجه شود که نصب آبچکان بدون کابینت صورت نمی‌گیرد. همچنین اگر قصد تعویض آبچکان داخل کابینت آشپزخانه خود را دارید، باید به این نکته دقت کنید که بر اساس راهنمای آموزش نصب آبچکان توکار، پایه‌های نگهدارنده جدید در سوراخ‌های ایجاد شده قبلی قابل ‌نصب نیستند. بنابراین برای این منظور، باید دوباره با یک مته با قطر مناسب، سوراخ‌های تازه‌ای را در یونیت ایجاد نموده و سپس با قرار دادن پایه‌های نگهدارنده در این حفره‌های تازه ایجاد شده، آبچکان جدید را در جای خود نصب نمایید.
در نهایت ناگفته نماند که برای نصب آبچکهای جدید نیاز به استفاده از مته نیست. چرا که در اخرین مدل این محصولات پیچ‌های خودکاری وجود دارند که با دست هم بسته می‌شوند. به این ترتیب با استفاده از این پیچ‌ها دیگر نیازی به ایجاد حفره با مته ندارید و ابچکان‌های جدید را می‌توانید اسانتر از مدلهای قدیمی آنها نصب نمایید.

راهنمای خرید جا ظرفی داخل کابینت

همانطور که گفتیم آبچکان‌های داخل کابینت به دو شکل آبچکان یک طبقه و آبچکان دو طبقه به بازار عرضه می‌شوند. در این میان انواع آبچکان یک طبقه دارای عمق استاندارد ۲۵ الی ۳۰ سانتی‌متر هستند و طول آنها معمولاً ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ و ۱۲۰ سانتی متراست که می‌بایست اندازه درست آن را با توجه به ابعاد به دست امده از اندازه گیری طول درب کابینت مربوطه، خریداری نمود.
بر این اساس اگر طول درب کابینت آشپزخانه شما ۸۵ سانتی متر باشد، اندازه‌ها به هم می‌خورد. زیرا چنین اندازه‌ای در میان ابچکانها وجود ندارد. پس اگر بعد از نصب کابینت متوجه شدید که طول درب کابینت شما یک عدد نامتعارف نظیر ۸۵ سانتی متر است، شما باید ابچکان یونیت ۹۰ را برای کابینت خود تهیه کنید. چون این محصول فقط ۵ سانتی‌متر از اندازه درب کابینت شما بزرگ‌تر است و شما می‌توانید با برش آن ۵ سانتی‌متر اضافه، ابچکان خریداری شده را با ‌اندازه درب کابینت خود هماهنگ کنید.
در این بین ناگفته نماند که نیازی به نگرانی در خصوص پیدا کردن ابزار برش نیز وجود ندارد. زیرا قیچی‌هایی برای برش این ابچکانها وجود دارد که کابینت سازان از آنها برای اندازه کردن یونیت استفاده می‌کنند. البته لازم به ذکر است که این امر در آبچکان‌های ورقه‌ای امکان‌پذیر نبوده و تنها، آبچکان‌های میله‌ای و مسواری یک طبقه، قابلیت برش خوردن را دارند. در نهایت
برای نصب آبچکان‌ دو طبقه، می‌بایست علاوه بر اندازه‌گیری درب کابینت به ارتفاع آن نیز توجه کرد. چرا که اگر این اندازه کوتاهتر از ۵۰ سانتی متر باشد، امکان نصب این نوع ابچک در یونیت وجود ندارد.

معرفی لوازم جانبی انواع ابچکان توکار

به هنگام خرید انواع آبچکان بهتر است از یک سینی که قابلیت جابجایی و خروج دارد، جهت نگهداری بشقاب‌ها استفاده کنید. این سینی نه‌ تنها می‌تواند از ریخته شدن آب روی سینک آشپزخانه شما جلوگیری کند، بلکه به ‌وسیله حفظ و نگه ‌داشتن ظرف‌ها مانع از شکستن و یا افتادن آنها نیز می‌شود. در ضمن استفاده از این سینی نگهدارنده باعث می‌شود تا شما بتوانید بشقاب‌هایی با اندازه‌های مختلف را نیز کنار هم در آبچکان سینک توکار خود قرار دهید.

سخن آخر

در این مقاله به بیان نکات ضروری در خصوص نصب آبچکان توکار پرداختیم. از این رو امیدواریم تا با استفاده از راهنمای نصب آبچکان توکار بتوانید ضمن اشنایی با نکات گفته شده در خصوص آموزش نصب آبچکان توکار، خودتان در کوتاهترین زمان از عهده نصب انواع ابچک، نصب جک آبچکان توکار و نصب جک کابینتتان برایید. در پایان یادآور می‌شویم که شما می‌توانید انواع لوازم آشپزخانه و تجهیزات کابینت از جمله آبچکان توکار، آبچکان رومیزی، ابچکان دیواری، سینک توکار و غیره را در اسرع وقت از فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا خریداری نمایید. لازم به ذکر است این مجموعه توانسته است در طی سالهای فعالیت خود، با ارائه خدمات ویزه به مشتریان و دریافت هزینه مناسب و مطلوب از فروش محصولات، رضایت کاربران خود را جلب نماید. بنابراین جهت تهیه محصولات مرغوب و متنوع از برندهای ایرانی و خارجی نظیر ادلان، ملونی و غیره، تنها کافی است همین حالا به سایت فامیلاکالا مراجعه نمایید و خرید اینترنتی خود را به راحتی، به ثبت برسانید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.