28 آوریل, 2024

راهنمای خرید تقسیم کننده کشو و جا قاشقی

آشپزخانه محیطی است که در آن از وسایل مختلفی نظیر قاشق و چنگال، ظروف چوبی، بشقاب، ادویه ‌جات، مواد شوینده و غیره نگهداری می‌شود. از این‌ رو باز کردن درب کابینت‌های آن و مواجه ‌شدن با حجم زیادی از لوازمی که روی ‌هم چیده شده‌اند، به هیچ عنوان برای خانم‌های خانه‌دار خوشایند نیست. به همین دلیل بسیاری از طراحان برای ایجاد نظم در کابینت‌های آشپزخانه، استفاده از انواع تقسیم ‌کننده کشو را پیشنهاد می‌کنند. در این بین جا قاشقی، یکی از همین تقسیم کننده‌ها است که این امکان را فراهم می‌کند تا کاربر با قرار دادن سرویس قاشق و چنگال خود در آن، فضای داخلی کشوی کابینتهای خود را ساماندهی کند. به همین خاطر قصد داریم تا در این مقاله از فامیلاکالا، شما را با انواع مختلف این جا قاشقی‌ها آشنا کنیم.

کارایی جا قاشقی داخل کشو کابینت

جا قاشقی‌های داخل کشو، یکی از پر کاربردترین و پر طرفدارترین لوازم آشپزخانه هستند که در داخل کشوی کابینت نصب می‌شوند. این ارگانایزرها به شما کمک می‌کنند تا یک مکان خاص برای نگه ‌داشتن قاشق، چنگال، چاقو، کفگیر و ملاقه خود در اشپزخانه داشته باشید و بتوانید به راحتی آنها را پیدا کنید.
بر این اساس، مهمترین کارایی تقسیم کننده کشو کابینت، نظم بخشیدن به کشوهای ادویه، قاشق و چنگال و غیره در آشپزخانه است. چرا که این کالا اساساً برای هر یک از ابزار آشپزخانه، مکان خاصی را تعیین می‌کند. در این میان، جا قاشقی‌های داخل کشو کابینت غالباً دارای چندین محفظه کوچک و بزرگ جداگانه هستند که از آنها برای قرار دادن کارد و چنگال، قاشق، کفگیر و ملاقه و غیره استفاده می‌شود. پس بخش‌ها و قسمت‌های جداکننده این جا قاشقی‌ها، در واقع همان فضای خاصی هستند که لوازم شما را تفکیک کرده و به آنها نظم می‌دهند.
علاوه بر اینها استفاده از این نوع ارگانایزر، جذابیت بصری کشوی کابینت آشپزخانه شما را حفظ می‌کند. بنابراین اگر به فکر سفارش این محصول هستید، بد نیست تا در ادامه با انواع لوازم کشوی کابینت آشپزخانه آشنا شوید.

انواع جا قاشقی‌های داخل کابینت

جا قاشقی‌ها مدل‌های مختلفی دارند و معمولاً از جنس‌های مختلفی چون چوب، پلاستیک، فولاد و شیشه ساخته می‌شوند. گفتنی است جا قاشقی‌های آویز، جا قاشقی‌های کنار ظرفشویی، جا قاشقی‌های رومیزی و جا قاشقی‌های داخل کشو کابینت از مدلهای پر طرفدار این محصول هستند.
البته در حال حاضر یکی از این مدلها، یعنی جا قاشقی داخل کشوی کابینت، به عنوان پر فروشترین نوع از این محصول، در این دسته بندی قرار دارد. چرا که این محصول برای سرویس قاشق و چنگال شما و همه لوازم جانبی دیگر آن نظیر چاقو میوه‌ خوری و قاشق چای‌خوری، کفگیر و ملاقه محفظه‌ای مشخص و تفکیک شده دارد. ناگفته نماند که این محصول به عنوان یک تقسیم کننده کشو برای نصب در فضای داخلی کشو آشپزخانه شما طراحی ‌شده است و خود دارای انواع مختلفی نظیر جا قاشقی‌های پلاستیکی، جا قاشقی‌های استیل، جا قاشقی‌های چوبی، جا قاشقی‌های حصیری، جا قاشقی‌های سرامیکی و جا قاشقی‌های pvc است.

جاقاشقی چوبی داخل کشو کابینت قابل رگلاژ

ابعاد جا قاشقی داخل کشو کابینت

موضوع بسیار مهمی که همواره باید به هنگام خرید این نوع از ارگانایزر، به آن توجه کنید، ابعاد و اندازه‌های جا قاشقی‌ها است. زیرا اندازه جا قاشقی‌ها با هم متفاوت است و هر کدام از آنها برای یونیت‌هایی با ابعاد مختلف طراحی شده اند. بنابراین اگر قصد دارید، این نوع محصولات را اندازه‌گیری کنید، باید با وسواس و دقت فوق ‌العاده‌ای این کار را انجام دهید. چرا که در صورت اندازه‌گیری اشتباه، جا قاشقی خریداری ‌شده، دیگر تناسبی با کشوی کابینت شما نخواهد داشت. پس بد نیست این مراحل را به ترتیب طی کنید.

  • مرحله اول: ابزار اندازه‌گیری تقسیم کننده کشو را مهیا کنید.
    ابزار لازم برای انجام این کار عبارت است از:
    ۱- متر نواری یا خط‌کش
    ۲- مداد
    ۳- کاغذ
  • مرحله دوم: فضای داخلی کشوی خود را با این روش اندازه‌گیری کنید.
    برای محاسبه اندازه‌های تقسیم کننده کشو، در ابتدای کار لازم است تا کشو را به‌ طرف خود کشیده و آن را باز کنید. سپس با کمک یک متر و یا هر ابزار اندازه‌گیری دیگری که در دسترستان است، عرض درب کشوی آشپزخانه خود را اندازه‌گیری نمایید و اندازه به‌ دست ‌آمده را بر روی کاغذ یادداشت کنید. ناگفته نماند که این اندازه، همان اندازه ای است که با عنوان سایز یونیت شما شناخته می‌شود. پس اگر به شما گفته شد که عرض یونیت کشوی شما چقدر است؟ یعنی در واقع همان عرض درب کشوی کابینت شما چقدر است.
    پس از انجام این کار، باید عرض داخلی کشو یعنی اندازه کفِ کشوی کابینت خود را نیز محاسبه نمایید و بعد از آن، عمق کشوی کابینت آشپزخانه را نیز متر زده و ابعاد به دست آمده را یادداشت کنید. حالا می‌توانید بر اساس اندازه‌های به‌ دست ‌آمده، جا قاشقی متناسب با این ابعاد را خریداری کنید.
    لازم به ذکر است برای درک بهتر این مطلب و همینطور اندازه‌گیری دقیق‌تر، می‌توانید ویدیوی زیر را نیز تماشا کنید تا کار را بدون کوچکترین مشکلی انجام دهید.

چگونه می‌توان اندازه تقسیم کننده کشو را با عرض کابینت متناسب کرد؟

همانطور که گفتیم جا قاشقی‌ها دارای انواع متنوعی نظیر جا قاشقی‌های پلاستیکی، استیل، چوبی و غیره هستند که در زمان خرید، باید ابعاد آنها متناسب با عرض یونیت کشوی کابینت آشپزخانه شما باشد. اما گاهی اوقات ممکن است که اندازه جا قاشقی خریداری ‌شده با عرض یونیت کشو تناسبی نداشته باشد یا اینکه شما بخواهید به جای خرید محصول جدید، از جاقاشقی قدیمی خود برای کابینتهای تازه نصب شده‌تان استفاده کنید. در این صورت شما می‌توانید به ‌صورت زیر عمل کنید:

  • اگر جا قاشقی خریداری‌ شده از جنس pvc فشرده است، جای هیچ نگرانی نیست. چرا که در این شرایط شما می‌توانید با کمک یک کاتر، عرض آن را متناسب با عرض یونیت کشوی کابینت خود کنید. لازم به ذکر است این محصول که برند آدلان آن را با عنوان جاقاشقی همتا به بازار عرضه می‌کند، دارای عمق ۴۹ سانتیمتر است و برای یونیتهایی با طول ۴۰، ۵۰، ۶۰ و ۹۰ سانتیمتری روانه بازار می‌شود. البته ناگفته نماند که طول واقعی هر محصول ۴ سانتیمتر کوچکتر از طول یونیت آن است و جنس به کار گرفته شده در ان، موجب می‌شود تا شما بتوانید محصول خریداری شده را ۴ تا ۵ سانتیمتر نیز از طرفین برش بزنید. بد نیست بدانید که این نوع از جاقاشقی های ادلان، با بهترین کیفیت و گارانتی ۳۰ ماهه به خریداران عرضه می‌شوند.
  • همچنین اگر جا قاشقی شما، دارای قابلیت تنظیم یا به اصطلاح رگلاژ است نیز مشکلی پیش نمی‌آید. زیرا با رگلاژ کردن آن می‌توانید ابعاد محصول را با اندازه یونیت خود متناسب کنید. در توضیح این نوع محصول باید بگوییم که جاقاشقی رگلاژی دارای قسمتی کشویی شکل است که شما می‌توانید با باز و بسته کردن آن به ابعاد جاقاشقی خود اضافه یا از ان کم کنید. به این ترتیب محصول در نهایت با رگلاژ کردن، فیکسِ ابعاد کشوی شما شده و امکان استفاده بهینه از ان را فراهم می‌کند.
  • اما اگر تقسیم کننده کشو شما، فاقد رگلاژ بوده و یا از نوع استیل، سرامیک و شیشه است، بهتر است با تعویض آن و اندازه گیری درست، محصول مناسب را برای کشوی خود تهیه نمایید. توجه داشته باشید که عمق اغلب کشوهای کابینت ۴۰ سانتی متر است، با این حال شما می‌بایست برای اطمینان از ابعاد صحیح، حتماً قبل از خرید، فضای داخلی کشوی خود را اندازه گیری نمایید.

جاقاشقی پلاستیکی داخل کشوی کابینت

نکات مهم در انتخاب جا قاشقی داخل کابینت

در خرید جا قاشقی‌ها باید به نکات مهمی دقت کنید تا با استفاده از آنها، بتوانید بهترین نوع از این محصول را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید. به طور مثال جنس جا قاشقی، مهمترین نکته‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. زیرا طول عمر این محصولات تا حد زیادی به جنس و کیفیتشان وابسته است.
نکته دیگری که باید در هنگام خرید این محصول کاربردی، به آن توجه کنید، ابعاد کشوی کابینت است. همانطور که گفتیم این نوع از ارگانایزر برای کارایی بهتر، باید در ابعاد و اندازه متناسب با فضای داخلی کشو کابینت شما ساخته شده باشد. تعداد محفظه‌های جا قاشقی نیز از دیگر نکات مهمی است که بهتر است آن را مدنظر قرار دهید. البته در این بین فراموش نکنید که تعداد این محفظه‌های جداکننده به ابعاد و اندازه‌های جا قاشقی‌ها نیز وابسته است و قطعاً هر چه ابعاد محصول کوچک‌تر باشد، تعداد محفظه‌های آن برای قرارگیری قاشق، چنگال، ملاقه و غیره کمتر است.
در نهایت اگر آشپزخانه شما فاقد کشو است و نمی‌توانید از یک تقسیم کننده داخل کشو برای آن استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم که از جا قاشقی های اویز بهره بگیرید. چرا که این نوع تقسیم کننده‌ها قابل نصب در پشت درب کابینت یا آویزان کردن از ابچکان های داخل کابینتی هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

سخن آخر

همانطور که گفتیم جا قاشقی یکی از پر کاربردترین لوازم آشپزخانه است که باید با دقت، انتخاب و خریداری شود. برای این منظور توصیه می‌کنیم که ابتدا ابعاد مورد نیاز خود را تهیه کنید و بعد سری به فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا بزنید و از بین محصولات موجود، تقسیم کننده کشوی مناسب یونیت خود را تهیه نمایید. در پایان لازم به ذکر است که تمامی محصولات عرضه شده در این فروشگاه، دارای گارانتی معتبر بود و با ضمانت اصالت و سلامت کالا به مشتریان عرضه می‌شوند.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.