28 آوریل, 2024

راهنمای نصب آبچکان پشت پنجره ای

یکی از ضروری‌ترین و مهمترین لوازم آشپزخانه‌های امروزی، آبچکان ظرفشویی به انگلیسی یا همان (Dish drainer) است. بنابراین مدل‌های مختلفی از این محصول روانه بازار می‌شود که از ابچکان زیر پنجره آن می‌توان برای راحت‌تر و بهتر خشک کردن ظروف استفاده کرد. به همین دلیل ما در این مقاله از فامیلاکالا بر آن شدیم تا ضمن معرفی مدل‌های مختلف آبچکان‌های پشت پنجره‌ ای، شما را با چگونگی نصب آبچکان پشت پنجره ای نیز آشنا کنیم. از این رو شما می‌توانید با کمک این راهنمای نصب آبچکان پشت پنجره‌ای و با توجه به مدل آشپزخانه‌ خود، در کوتاهترین زمان آبچک مورد نظر خود را انتخاب نمایید و خود آن را بر اساس نکات گفته شده در آموزش نصب آبچکان ایستاده، به راحتی نصب نمایید.

آشنایی با انواع آبچکان ظرفشویی و پیشینه استفاده از آن

در برخی از آشپزخانه‌ها سینک ظرفشویی به گونه‌ای طراحی شده است که در پشت قاب شیشه پنجره‌ای قرار بگیرد. بدیهی است که در این مدل طراحی‌ها، ما امکان استفاده از آبچکان توکار کابینت را در آشپزخانه‌ خود نداریم. به همین خاطر در این شرایط، می‌توانیم از آبچکان پشت پنجره‌ای استفاده کنیم تا به این ترتیب، استفاده‌ بهتری از فضا و طراحی آشپزخانه خود داشته باشیم.
با این حال قبل از اینکه به معرفی این نوع ابچک و آموزش نصب آبچکان ایستاده بپردازیم، بد نیست با دیگر محصولات این دسته بندی نیز اشنا شویم. همانطور که می‌دانید آبچکان‌ها در مدل‌های مختلفی نظیر آبچکان ایستاده یا زیر پنجره، آبچکان رومیزی، آبچکان داخل سینک و آبچکان دیواری یا اویز به بازار عرضه می‌شوند که هر یک از آنها، دارای کاربرد‌های متفاوتی هستند. از این رو بهتر است پیش از خرید و انتخاب آنها به نکات لازم توجه شود.
گذشته از اینها، ما پیش از ظهور انواع ابچکان ایکیا، ادلان و غیره ،از سبد‌های پلاستیکی به عنوان آبچک استفاده می‌کردیم. اما با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی، فناوری‌های نوینی در تولید لوازم آشپزخانه شکل گرفت تا انواع آبچکان‌های کابینت، آبچکان‌ رومیزی و آویز توسط برندهای مختلف داخلی و خارجی نظیر آدلان به بازار عرضه شوند.
به گونه‌ای که امروزه نسل جدید تجهیزات کابینت، تحت عنوان آبچکان پشت پنجره‌ای تولید شده است که این امکان را به ما می‌دهد تا با استفاده از فضای کمتر، شاهد کارایی بهتر محصولات در اشپزخانه خود باشیم. ناگفته نماند شما در حال حاضر می‌توانید انواع آبچکان‌های ایستاده، آبچکان رومیزی، آبچکان استیل و آبچکان طرح ایکیا را از فروشگاه‌های معتبر حضوری و اینترنتی نظیر فامیلاکالا خریداری نمایید.

آبچکان پشت پنجره ای و ویژگی‌های آن

آبچکان پشت پنجره ایکیا و دیگر مدل‌های این محصول، به‌گونه‌ای طراحی شده اند که به وسیله‌ دو پایه در کنار سینک ظرفشویی نصب می‌شوند و سبد ابچک آنها در بالای سینک ظرفشویی قرار می‌گیرد. این نوع ابچکان‌ها به طور معمول از دو جنس استیل و آلومینیوم ساخته می‌شوند که قیمت آبچکان پشت پنجره ای استیل بیشتر از قیمت خرید آبچکان آلمینیومی است. با این حال ناگفته نماند که آبچکان پشت پنجره ای استیل با اینکه قیمت بیشتری دارد، ضد زنگ بوده، ظاهر زیباتری دارد و کیفیت بالای آن نیز از اکسید شدن و خوردگی آبچکان جلوگیری می‌کند.
همچنین گفتنی است آبچکان‌های پنجره‌ پشتی معمولاً در سه اندازه و سایز استاندارد روانه بازار می‌شوند. بنابراین لازم است شما در ابتدا سینک آشپزخانه خود را اندازه گرفته و سپس از بین سه سایز ۸۰، ۱۰۰ و۱۲۰ سانتی متری، نزدیک‌ترین سایز به سینک خود را انتخاب کنید.
لازم به ذکر است هر سه سایز این ابچکان از استحکام بسیار بالایی برخوردار هستند و می‌توان از آنها برای خشک کردن ظروف و قابلمه‌های بزرگ نیز استفاده کرد. زیرا محصول به گونه‌ای طراحی شده است که می‌توان نسبت به استحکام و تکان نخوردن آن اطمینان لازم را داشت.
علاوه بر این‌ها ظرفیت و گنجایش این محصولات به قدری است که اگر شما دارای یک خانواده پر جمعیت هستید و یا افراد زیادی به منزلتان رفت ‌و آمد دارند هم می‌توانید از آبچکان پشت پنجره ای فامیلاکالا استفاده کنید. چرا که این آبچکان به راحتی وزنی در حدود ۵۰ کیلوگرم را تحمل می‌کند.

اجزای تشکیل دهنده آبچکان پشت پنجره ای کابینت

اجزای تشکیل دهنده سبد آبچکان پشت پنجره ای

در قسمت فوقانی آبچکان‌های پشت پنجره ای اغلبِ برندهای ایرانی و خارجی نظیر ادلان، یک استند قرار دارد که این استند برای قرار‌گیری بشقاب‌ها تعبیه شده است و قابلیت نگهداری ۱۲ بشقاب را دارد. در قسمت میانی این آبچکان ظرفشویی نیز چند قلاب قرار داده شده که برای خشک کردن لیوان‌ها و فنجان‌ها مناسب است.
در قسمت کناری محصول، شما فضایی را در اختیار دارید که می‌توانید از آن برای قراردادن سینی و تخت گوشت خود استفاده کنید. همچنین دو استند دیگر در این آبچکان پشت پنجره‌ای جهت قرار‌گیری کاسه و قابلمه های شسته شده وجود دارند که اگر دوست داشته باشید می‌توانید از آن، جهت خشک کردن لیوان‌های شسته شده‌ خود نیز استفاده کنید. علاوه بر اینها در این نوع آبچکان، یک جا قاشقی بزرگ هم تعبیه شده است که می‌تواند نظم بیشتری به ظروف شسته شده شما بدهد.
در این بین همانطور که گفتیم ابچکان زیر پنجره ای در اندازه‌های مختلفی، جهت فروش به بازار عرضه شده است و قابلیت نصب روی تمامی سینک‌ها را دارد. اما نکته‌ای که باید به هنگام خرید به ان توجه کنید، این است که باید به راهنمای نصب آبچکان پشت پنجره‌ای دقت کنید. چرا که در این پروسه، پایه‌های محصول باید حتماً بر روی سطح کابینت شما قرار بگیرند تا امکان چسبیدن پد‌های مکش به سطح کابینت فراهم شود. در غیر این صورت آیچکان وارونه خواهد شد و ظروف شما به پایین سقوط می‌کنند. لذا برای جلوگیری از این امر می‌بایست آبچکانی را انتخاب کنید که تقریباً پنج سانت از سینک شما بزرگتر باشد.

رنگ‌بندی آبچکان پشت پنجره ای

خوب است بدانید برند آدلان بزرگترین تولید کننده آکسسوری اشپزخانه ایرانی، آبچکان زیر پنجره ای خود را در رنگ‌های نقره‌ای، مشکی و سفید طراحی و روانه بازار کرده است تا بتواند نیاز مصرف‌کنندگان خود را تامین سازد. در همین راستا سازندگان دیگر برندهای آبچکان‌ نیز سعی کرده‌اند، رنگ‌ محصولات خود را به گونه‌ای انتخاب کنند تا این فرصت را در اختیار خریداران قرار دهند که محصول انتخابی‌شان، قابلیت هماهنگ سازی با دکوراسیون آشپزخانه آ‌نها را داشته باشد. به همین دلیل در حال حاضر این محصولات در دو نوع آلومینیوم و استیل و با رنگ‌های متنوع در دسترس خریداران قرار گرفته اند. در این میان ناگفته نماند که تمامی رنگ‌های این نوع ابچک از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار هستند و در مکان‌های مرطوب و نمناک زنگ نمی‌زنند.

مزایای خرید و نصب آبچکان پشت پنجره ‌ای

  • قابلیت سفارشی ‌سازی:
    یکی از ویژگی‌های آبچکان پشت پنجره ای استیل و الومینیومی که توجه اغلب مصرف‌کنندگان را به خود جلب کرده است، قابلیت سفارشی ‌سازی ابعاد و استند‌های این محصول است. سفارشی ‌سازی آبچکان‌ها این امکان را به شما می‌دهد تا ابچک خود را متناسب با طول، عرض و ارتفاع فضای اطراف سینک‌تان سفارش دهید. در این نوع سفارش شما می‌توانید نوع و تعداد استند‌ها را نیز انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که در حال حاضر تنها برخی از برندها این محصولات را به صورت سفارشی تولید می‌کنند.
  • جایگزینی مناسب:
    سبد آبچکان پشت پنجره‌ای جایگزینی مناسب برای آبچکان‌های دیواری و رومیزی است. بنابراین اگر محل سینک آشپزخانه‌ شما به ‌گونه‌ای طراحی شده است که در زیر پنجره قرار گرفته و برای شما مقدور نیست تا از آبچکان توکار کابینت و آبچکان رومیزی در کنار آن استفاده کنید، با خرید آبچکان جزیره‌ای می‌توانید بیشترین بهره را از فضای آشپزخانه خود ببرید.
  • استفاده از فضای کم:
    آبچکان پشت پنجره‌ای کمترین فضای ممکن روی سینک آشپزخانه شما را اشغال می‌کند و به دلیل داشتن استند‌های مختلف، فضای بیشتری را برای خشک کردن ظروف در اختیارتان می‌گذارد. در این میان لازم به ذکر است که محل قرار‌گیری هر استند در این محصول، با توجه به سلیقه شما قابل تغییر است.
  • جلوگیری از رسوب:
    با انتخاب آبچکان‌های پشت پنجره‌ای قادر خواهید بود تا از رسوب آب در زیر آبچکان و روی کابینت خود جلوگیری کنید.
  • نظم‌دهی:
    با خرید سبد آبچکان پشت پنجره‌ای در کنار نظم‌دهی آشپزخانه به هنگام شستن ظروف، می‌توانید از زیبایی منظره پشت پنجره خود لذت ببرید. همچنین طراحی سبد کاسه در این آبچکان علاوه بر نظم‌دهی به ظروف، از برخورد آنها به یکدیگر نیز جلوگیری می‌کند.
  • قابلیت جابجایی:
    همانطور که گفتیم یکی دیگر از ویژگی‌های آبچکان‌های پشت پنجره ای، قابلیت جابجایی تمامی سبدها یا استند‌های آن است. به این ترتیب که در این نوع آبچکان، مکان و جای هر سبد با توجه به نیاز و علاقه‌ مصرف‌کننده، قابل ‌تغییر است.

نحوه جابجایی سبدهای آبچکان کابینت

آموزش نصب آبچکان ایستاده

برای نصب آبچکان مدل جلوی پنجره، در مرحله اول لازم است، پایه‌های نگهدارنده این آبچکان‌های پشت پنجره ای را روی صفحه کابینت و در کنار سینک قرار دهید. با این حال اتصالات را کامل نبندید. چرا که ممکن است در هنگام رگلاژ محصول نیاز به باز کردن مجدد آنها داشته باشید. در مرحله دوم می‌بایست سبدها را طبق سلیقه خود، در طبقات پایه قرار دهید. حالا محصول را رگلاژ کنید و تمامی اتصلات را محکم نمایید. توجه کنید که پایه روی صفحه کنار سینک قرار بگیرند تا ابچک شما از تعادل لازم برخوردار باشد و با قرار دادن ظروف واژگون نشود. در نهایت به همین سادگی می‌توانید آبچکان پشت پنجره‌ای خود را نصب کرده و برای خشک کردن ظروف شسته شده‌ از آن استفاده کنید.

با کلیک بر روی عکس، ویدیو راهنمای نصب آبچکان ایستاده را مشاهده خواهید کرد.

ویدیو راهنمای نصب آبچکان جلو پنجره ای یا آبچکان ایستاده

ویدیو راهنمای نصب آبچکان ایستاده

سخن پایانی

ما در راهنمای نصب آبچکان پشت پنجره‌ای تمام نکات لازم جهت انتخاب، خرید و نصب آبچکان پشت پنجره‌ای را ذکر کردیم. حال نوبت شما است که با مراجعه به فامیلاکالا، محصول مورد نظر خود را با توجه به ابعاد سینک ظرفشویی خود انتخاب نمایید و با کمک نکات گفته شده در آموزش نصب آبچکان ایستاده، از عهده نصب آن برایید. در پایان یادآور می‌شویم که شما در فامیلاکالا این امکان را دارید تا انواع ابچکان رومیزی، دیواری و ایستاده را در کنار سایر محصولات و تجهیزات کابینت، با قیمتی مناسب خریداری کرده و ان را در اسرع وقت، درب منزل خود در سراسر کشور دریافت نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.