11 مه, 2024

آموزش نصب جک کابینت بدون نیاز به نصاب!

طراحی، نصب و تجهیز کابینت ها معمولاً توسط ام دی اف کاران و سپس نصابان به انجام می‌رسد. از این رو برخی از مصرف کنندگان تصور می‌کنند هرگز لازم نیست تا یاد بگیرند چگونه باید یک جک کابینت را نصب کنند. در مقابل عده دیگری نیز وجود دارند که معتقدند نصب جک کابینت دقیقاً به آسانی نصب یک دستگیره دو پیچ بر روی کشوی آشپزخانه است. در نتیجه می‌توانند گفت که هر دو گروه در این امر با هم اتفاق نظر دارند که یا هرگز نیازی به تعویض جک نصب شده توسط نصابان نخواهند داشت و یا اگر مجبور به این کار شدند، نباید خیلی هم در مورد آن نگران باشند.

آموزش نصب جک کابینت در منزل

اما حقیقت امر این است که جک نصب شده توسط نصابان همچون هر یراق دیگری مادام العمر نیست. در نتیجه ممکن است به دلایل متعددی از کار بیفتد و دیگر کارایی لازم را جهت نگه داشتن درب نداشته باشد. در چنین شرایطی آیا هر مصرف کننده ای می‌تواند بدون آموزش، نصب جک کابینت خود را بر عهده بگیرد؟ برای یافتن پاسخ با فامیلا کالا در ادامه این مطلب همراه باشید.

چرا جک درب کابینت خراب می‌شود؟

پیش از آنکه بخواهیم به آموزش نصب جک کابینت بدون نیاز به نصاب بپردازیم بهتر است نگاهی به این موضوع داشته باشیم که اصولاً چرا جک درب کابینت خراب می‌شود؟ جک کابینت در انواع و اقسام اونتوس، پمپی، اتوبوسی و غیره به بازار عرضه می‌شود که در این میان جک پمپی کابینت، متداول ترین نوع جک برای باز نگه داشتن درب های عمود بازشوی کابینت است. این نوع جک که در دو نوع مختلف معمولی و آرامبند به بازار عرضه می‌شود، قیمت مناسبی دارد. اما متاسفانه کوچکترین اشتباه در نصب آن، طول عمر آن را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می‌دهد.

با دلایل خرابی جک کابینت آشپزخانه آشنا شوید

جک های پمپی در انواع مختلف ۸۰ الی ۱۵۰ نیتونی و در جنس های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. این امر نشان می‌دهد که برای هر کابینت باید از جکی استفاده کرد که ضمن اینکه جنس مناسبی دارد، با وزن درب کابینت نیز تناسب داشته باشد. چرا که در غیر اینصورت جک خراب شده و دیگر قادر به بالا نگه داشتن درب کابینت نخواهد بود. همچنین باز ماندن مداوم درب کابینت نیز موجب خراب شدن جک آن می‌شود. از این رو بهتر است در صورتی که به آبچکان یا دیگر کابینت های عمود بازشوی خود نیازی ندارید درب آنها را ببندید.

مهمترین دلیل خراب شدن جک کابینت

بدیهی است که اگر جنس جک کابینت شما مرغوب نباشد پس از مدت زمان کوتاهی از کار می‌افتد. از این رو می‌توان گفت که مهمترین دلیل خراب شدن جک ها، جنس آنها است. با این حال در کنار جنس جک، عوامل دیگری همچون نصب اشتباه این یراق نیز عمر آن را کاهش می‌دهد. به همین خاطر آموزش نصب جک کابینت به شما کمک می‌کند تا به هنگام تعویض جک دچار این اشتباه نشوید.

اما آیا بعد از خراب شدن جک کابینت خود، باز هم باید از نصاب کمک بگیریم؟ یا اینکه خود می‌توانیم به تنهایی جک پمپی کابینتمان را تعویض کنیم؟ پاسخ روشن است. بدیهی است که برای تعویض هر یراقی به کمک یک نصاب حرفه ای نیاز ندارید و فقط با کمی آموزش خود می‌توانید به تنهایی بسیاری از کارهای اینچنینی را به انجام رسانید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا به شما بگوییم که چطور باید جک کابینت خود را نصب کنید.

آموزش نصب جک کابینت و تعویض آن

قبل از اینکه شروع به تعویض جک کابینت خود بکنید باید بدانید که برای تعویض جک پمپی نیازی به باز کردن یراق نگهدارنده ندارید. چرا که اگر یراق جک را باز کنید دیگر نمی‌توانید جک جدید را در همان جای قبلی نصب کنید. در واقع با باز شدن پیچ های یراق از روی ام دی اف و گشاد شدن جای پیچ های قبلی، سوراخ های به جا مانده دیگر توان نگهداری از پیچ های جدید را نخواهند داشت. بنابراین فراموش نکنید که جک های پمپی این قابلیت را دارند که بدون باز کردن یراق های نگهدارنده، آنها را تعویض کنید.

بدنه جک پمپی کابینت دارای یک بازوی فلزی و یک پمپ است. از این رو اولین گام در نصب این نوع جک بعد از در نظر گرفتن نکاتی که در خصوص نگهدارنده ها بیان کردیم، پیدا کردن جهت مناسب برای اتصال این محصول است. بنابراین جک را به گونه ای در دست بگیرید که بازوی فلزی آن رو به پایین و پمپ آن رو به بالا باشد. فراموش نکنید که اگر جک را برعکس نصب کنید، گاز پمپ به مرور زمان از آن خارج شده و جک دیگر قدرت لازم برای بالا نگه داشتن درب را نخواهد داشت.

آموزش نصب جک کابینت و تعویض آن

همچنین نصب جک در جهت اشتباه به ویژه در کابینت بالای سینک که آبچکان در آن نصب می‌شود، موجب می‌گردد تا آب در کاسه نمد پمپ جمع شده و جک به مرور خراب شود. البته این نکته را نیز نمی‌توان نادیده گرفت که نام برند و مواد اولیه به کار رفته در ساخت بدنه جک ها نیز در افزایش طول عمر و کارایی این محصولات دارای اهمیت است. از این رو بهتر است اگر مجبور به نعویض جک درب کابینت خود هستید این کالا را از برندهای معتبری نظیر ملونی خریداری نمایید.

ابعادی که باید در نصب جک به آنها توجه کنیم

به طور معمول در نصب اولیه جک ها که توسط نصابان به انجام می‌رسد اندازه هایی در نظر گرفته می‌شود. اگر به این ابعاد دقت کرده باشید توجه می‌شوید که برای نصب جک پمپی باید از سقف کابینت ۲۵ سانتی متر به سمت پایین حرکت کرده و بازوی فلزی جک را به این قسمت از بدنه یونیت پیج کنید. نقطه مورد نظر برای نصب پمپ نیز در فاصله ۹ الی ۱۰ سانتی متری از لبه درب کابینت به سمت بیرون است.

ابعادی که باید در نصب جک به آنها توجه کنیم

البته توجه داشته باشید که این ۱۰ سانتی متر را باید از آن لبه ای که با استفاده از لولا گازور به بالای کابینت نصب شده است، اندازه گیری کنید. در نهایت با نصب هر دو قسمت می‌توانید به راحتی درب کابینت خود را باز و بسته نمایید و از آن استفاده کنید. در نهایت برای اینکه بتوانید راحت تر جک درب کابینت خود را نصب کنید بهتر است آن را به صورت آنلاین از فروشگاه اینترنتی فامیلا کالا خریداری کنید. سپس جک استوک خود را بدون باز کردن یراق های نگهدارنده، از کابینت خارج کنید و جک نو را در جهت درست، جایگزین آن نمایید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.