20 مه, 2024

راهنمای خرید و نصب سوپر یخچالی ها

سبدهای سوپر مارکتی تجهیزاتی هستند که برای بهینه تر کردن فضای داخلی کابینت ها طراحی و ساخته شده اند. این سبدها اغلب درون یونیت ها نصب می‌شوند و تنها در این فضا کاربرد دارند. با این حال بیشتر کسانی که آشپزخانه هایی با متراژ محدود دارند همواره به دنبال راهی برای استفاده حداکثری از فضای کابینت های خود هستند. فضایی که تنها به محیط داخلی یک یونیت ختم نمی‌شود و می‌تواند قسمت های دیگر کابینت را نیز در بربگیرد.

همین امر نیز موجب شده است تا تولیدکنندگان با طراحی سوپر یخچالی ها این امکان را به مشتریان خود بدهند تا علاوه بر فضای داخلی کابینت، از درب آنها نیز بهره بگیرند. چرا که سوپر یخچالی ها به گونه ای طراحی شده اند که مصرف کنندگان می‌توانند بخشی از آنها را درون یونیت و بخش دیگری از آنها را روی درب کابینت خود نصب کنند. اما این نوع سبدهای کابینت در چه آشپزخانه هایی کاربرد دارند و اصلاً چرا باید از سوپر یخچالی ها استفاده کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال با فامیلا کالا در ادامه این مطلب همراه باشید.

شکل ظاهری سبدهای سوپر یخچالی

اغلب سبدهای سوپر مارکت، ساختاری کشویی دارند و با استفاده از ریل به پهلو، وسط یا کف یک یونیت متصل می‌شوند. به همین جهت نیز به سوپر ریل پهلو، سوپر ریل وسط و سوپر ریل کف معروف هستند. در این میان اما سوپر یخچالی ها سبدهایی هستند که به شکل دو طرفه طراحی و ساخته می‌شوند. این محصولات که دارای دو نوع سبد با ابعاد مختلف هستند درست شبیه به قفسه های یک یخچال در کابینت مورد نظر نصب می‌گردند و به همین خاطر نیز با این نام شناخته می‌شوند.شکل ظاهری سبدهای سوپر یخچالی چه تفاوتی با سایر مدل‌ها دارد؟

در چه آشپزخانه هایی باید از سبدهای سوپر یخچالی استفاده کنیم؟

آشپزخانه هایی با کابینت های بلند:

اگر بخواهیم نوع اشپزخانه ها را با توجه به طراحی کابینت های آنها طبقه بندی کنیم، باید بگوییم که سوپر یخجالی ها مناسب آشپزخانه هایی با کابینت های بلند هستند. چرا که سایزبندی این محصولات به گونه ای است که تنها در کابینت هایی با ارتفاع ۹۰ تا ۲۰۰ سانتی متر قابل نصب هستند. از این رو اگر آشپزخانه شما به گونه ای طراحی شده است که ارتفاع کابینت های آن به ۹۰ سانتی متر نمی‌رسد، بهتر است دور این نوع سبدهای سوپر مارکت را برای نصب در این آشپزخانه، خط بکشید.از سبدهای سوپر یخچالی برای کابینت‌هایی با ارتفاع زیاد استفاده کنید

البته نا گفته نماند که سبدهای سوپر یخچالی علاوه بر ارتفاع متنوع، در عرض های گوناگونی نیز به تولید رسیده اند. از این رو این محصولات به راحتی در کابینت هایی با عرض ۴۵، ۵۰، ۵۵ و ۶۰ سانتی متر نصب می‌شوند.

آشپزخانه های شلوغ و بی نظم:

با توجه به دو طرفه بودن این نوع سبدها و قابلیت استفاده چند منظوره آنها می‌توان گفت که سوپر یخچالی ها بهترین انتخاب برای آشپزخانه های شلوغ هستند. پس اگر نمی‌دانید ظروف اضافه، بطری ها، مواد غذایی خشک و حتی خریدهای سوپر مارکتی خود را کجا، جا دهید و چگونه به آنها نظم و ترتیب ببخشید، از سوپر یخچالی ها استفاده کنید. این محصولات به راحتی می‌توانند هر یک از وسایل مورد نظر شما را در یک قفسه خود جای دهند و نظم و ترتیبی باورنکردنی به آشپزخانه شما ببخشند.از سبدهای سوپر یخچالی برای استفاده بهینه از درب کابینت استفاده می‌شود

آشپزخانه های غیر قابل پیش بینی:

یکی از مهمترین ویژگی های سبدهای سوپر یخچالی قابلیت رگلاژ آنها است. این نوع سبدها به گونه ای طراحی شده اند که نصاب برای نصب آنها ابتدا باید یک چهارچوب را به درب کابینت و فضای داخلی یونیت متصل نماید. پس از نصب چهارچوب، نوبت به سوار کردن قفسه ها بر روی آن می‌رسد. برای این کار تنها کافی است تا نصاب، قفسه ها را با استفاده از قلاب هایی که روی آنها تعبیه شده است بر روی شیارهای چهارچوب سوار نماید. شیارهایی که می‌توان از آنها برای کم و زیاد کردن فاصله بین طبقات نیز استفاده کرد.سبد سوپر یخچالی چگونه داخل کابینت آشپزخانه نصب می‌شود؟

در نتیجه این قابلیت به مصرف کننده این امکان را می‌دهد که اگر برای قرار دادن بطری های بلند درون سبد سوپر یخچالی خود با مشکلی مواجه شد، با استفاده از شیارها، فاصله بین طبقات را افزایش دهد. کاری که ارتفاع سبدهای سوپر یخچالی را با هر وسیله پیش بینی نشده ای تنظیم کرده و سبب ایجاد نظم در هر شرایطی می‌گردد.

مهمترین نکات در خرید سبدهای سوپر یخچالی

شاید مهمترین کار قبل از خرید یک سبد سوپر یخچالی، اندازه گیری یونیت مورد نظر برای نصب این محصول باشد. کاری که به خریدار کمک می‌کند بداند که دقیقاً چه نوع محصولی را باید برای کابینت خود خریداری کند. برای اندازه گیری سبدهای سوپر یخچالی در اولین قدم می‌بایست عرض درب کابینت خود را اندازه گیری کنید. این کار به شما کمک می‌کند که بدانید سبد خود را برای چه یونیتی در آشپزخانه خریداری نمایید. اندازه گیری ارتفاع درب یا باکس مربوطه و عمق کابینت یعنی لبه بیرونی تا عمق باکس نیز به شما اطلاعاتی در خصوص ابعاد سبد می‌دهد. بر این اساس می‌توانید در کمترین زمان، سبد سوپر یخچالی خود را خریداری کرده و آن را در یونیت دلخواهتان نصب نمایید.

در خرید سوپر یخچالی به این نکات مهم توجه کنید!

در نهایت توجه به جنس محصول، برند تولید کننده سبد، گارانتی و خدمات پس از فروش آن و حتی تعداد قفسه های سبد می‌تواند به شما دید بهتری برای خرید یک سبد سوپر یخچالی بدهد. با این حال اگر سبد سوپر مارکت خود را از فروشگاه های معتبری چون فامیلا کالا خریداری کنید هم از مزیت خریدهای غیر حضوری نظیر صرفه جویی در زمان برخوردار خواهید شد و هم می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید. برای دریافت اطلاعات لازم در این خصوص تنها کافی است همین حالا با شماره ۷۷۴۴۰۲۸۶ ۰۲۱ با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.