9 مه, 2024

چگونه سینک ظرفشویی براق و درخشانی داشته باشیم؟

برخی از خریداران سینک های ظرفشویی تصور می‌کنند که این محصولات باید تا سالها همانند روز اول براق و درخشان بمانند. اما واقعیت امر این است که سینک های ظرفشویی مدتی پس از اینکه در معرض رنگ حاصل از قهوه و تفاله های چای، پسماند مواد غذایی و ظرف های کثیف قرار می‌گیرند، کدر می‌شوند. با این شرایط چگونه می‌توانیم برای همیشه یک سینک ظرفشویی تمیز و درخشان داشته باشیم؟ برای یافنتن پاسخ تنها کافی است تا با فامیلا کالا در ادامه این مطلب همراه شوید.

نظافت روزانه؛ اولین اصل در براق و درخشان ماندن سینک ها

برای اینکه همیشه در آشپزخانه خود یک سینک ظرفشویی تمیز و درخشان داشته باشید بهتر است که پس از هر بار شستشوی ظروف، سینک خود را نیز نظافت کنید. برای این کار تنها کافی است بعد از اینکه آب کشی آخرین ظرف به اتمام رسید، پسماندهای غذا را جمع آوری کرده و سطح سینک خود را با یک ابر تمیز آغشته به مایع ظرفشویی تمیز کنید. در نهایت نیز سطح سینک را آب بکشید و لکه های آب را با استفاده از یک دستمال حوله ای خشک کنید. به یاد داشته باشید که این کار طول عمر سینک شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا همیشه تمیز و خوشبو باقی بماند.

نظافت روزانه باعث درخشان شدن سینک ظرفشویی می‌شود

بهترین راه برای تمیز کردن سینک های ظرفشویی استیل

برای تمیز و درخشان ماندن سینک های ظرفشویی آشپزخانه به ویژه آنهایی که از استیل ساخته شده اند علاوه بر نظافت های روزانه بهتر است از نظافت های هفتگی نیز کمک بگیرید. این تمیزکاری های دوره ای موجب می‌شوند تا رد لکه های آب یا آهک باقی مانده از آنها بر روی بدنه سینک نیز کهنه نشده و به راحتی تمیز شوند. برای این کار می‌توانید از مسواک های مستعمل آغشته به نمک یا مواد شوینده استفاده کنید و با استفاده از آن به خوبی گوشه و کنار سینک را بسابید. سپس پس از نیم ساعت سینک را آب بکشید و به خوبی خشک کنید.

نمک و مواد شوینده را برای نظافت سینک ظرفشویی استیل به کار ببرید

یک راه دیگر برای براق کردن سینک های ظرفشویی استیل استفاده از لیمو ترش است. در این روش شما باید یک لیمو ترش را از وسط نصف کرده و آن را روی سطح سینک ظرفشویی خود بکشید. با این کار خاصیت اسیدی لیمو ترش به کمک شما می‌آید و باعث می‌شود تا بدون دردسر لکه های رنگی سینک را تمیز کنید. البته ناگفته نماند که لیمو ترش لکه های آهک را نیز پاک کرده و سطح سینک را براق و درخشان می‌کند. در نهایت فراموش نکنید که برای تمیز کردن سینک های استیل به هیچ عنوان نباید از مواد سفید کننده قوی استفاده کنید. چرا که این کار موجب می‌شود تا سطح سینک شما تیره و کدر شده و دیگر به این راحتی ها تمیز نشود.استفاده از لیمو ترش برای تمیز کردن لگن سینک ظرفشویی

نگهداری از سینک ظرفشویی توکار

به هنگام نظافت سینک های ظرفشویی استیل اگر سینک شما از نوع روکار باشد معمولاً با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید و می‌توانید به راحتی آن را تمیز کنید. اما اگر از سینک ظرفشویی توکار استفاده می‌کنید فراموش نکنید که به هنگام نظافت این نوع سینک باید دقت زیادی را به کار بگیرید تا مواد شوینده را روی صفحه ام دی اف اسپری نکنید. همچنین به هنگام شستشوی این نوع سینک باید توجه کنید که آب به سطح صفحه ام دی اف نپاشد. این کار موجب افزایش طول عمر یونیت سینک ظرفشویی شما و نگهداری بهتر از سینک توکار می‌شود.

سرکه سفید؛ بهترین لکه‌بر سینک های گرانیتی

سینک های گرانیتی از جمله مدرن ترین تجهیزات تولید شده برای آشپزخانه ها هستند که در سال های اخیر طرفداران بیشماری پیدا کرده اند. این محصولات، زیبا، دل فریب و از همه مهمتر گران هستند و همین ویژگی ها نیز موجب می‌شود تا مصرف کنندگان آنها بخواهند تا این سینک های گران قیمت همیشه نمای خوبی داشته باشند و براق و درخشان بمانند. البته نکته قابل توجه دیگر در مورد این محصولات این است که این نوع از سینک ها معمولاً نسبت به سینک های استیل کمتر کثیفی را نشان می‌دهند. با این حال این محصولات به ویژه رنگ های روشن آنها همانند هر سینک ظرفشویی دیگری نیاز به مراقبت و نظافت دارند.

برای اینکه سینک گرانیتی شما تمیز و براق بماند پیش از هر چیز باید بدانید که مواد به کار رفته در ساخت این نوع از سینک ها حساس هستند. از این رو شما نمی‌توانید برای نظافت سینک های گرانیتی از هر نوع مواد شوینده ای استفاده نمایید. البته لازم نیست نگران باشید چرا که درخشان کردن این سینک ها بسیار ساده است و برای آن تنها به یک پیمانه سرکه سفید نیاز دارید. پس سرکه سفید را با یک پیمانه آب گرم مخلوط کرده و آن را روی سطح سینک ظرفشویی خود اسپری کنید. سپس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه منتظر بمانید و آنگاه، سینک خود را آب بکشید و خشک کنید.

سرکه سفید و آب بهترین تمیز کننده برای سینک‌های گرانیتی

راهکاری برای از بین بردن بوی بد سینک ظرفشویی

برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد انواع سینک می‌توانید از محلول جوش شیرین و آب گرم استفاده کنید. این محلول به ساختار و بدنه هیچ نوع سینکی آسیب نمی‌زند و به راحتی می‌تواند علاوه بر تمیز کردن لکه ها، بوی بد سینک را نیز از بین ببرد. چرا که جوش شیرین خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد و به راحتی بر کثیفی ها و لکه ها غلبه می‌کند و با قدرت جادویی خود تمیزی و درخشندگی را به آشپزخانه شما برمی‌گرداند.

از جوش شیرین برای رفع بوی بد سینک ظرفشویی استفاده کنید

در پایان یادآور می‌شویم که برای افزایش طول عمر سینک ظرفشویی خود می‌بایست آن را به صورت مداوم نظافت کنید. همچنین قبل از انتخاب مواد شوینده بهتر است با دقت ساختار و جنس سینک خود را بررسی کنید و سپس شروع به تمیزکاری کنید. فراموش نکنید که مواد طبیعی همیشه بهترین و کم ضررترین تمیز کننده ها هستند پس برای حفظ سلامت خود هم که شده، تا جای ممکن از مواد شوینده شیمیایی دوری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.