28 آوریل, 2024

راهنمای خرید لوازم جانبی هود آشپزخانه (انواع، مزایا و نکات انتخاب)

آشپزخانه های امروزی فقط مکانی برای پخت و پز نیستند، بلکه قلب خانه و جایی برای دورهمی های اعضای خانواده پس از یک روز کار و تلاش به شمار می‌روند. به همین خاطر بسیاری تصور می‌کنند که در این فضای دوستانه همه چیز باید حاکی از آرامش و نشاط باشد، تا ذهن افراد پس از یک روز کاری شلوغ، آرامش پیدا کند. بر این اساس نشستن در آشپزخانه ای با صداهای مزاحم، بوهای نامطبوع و در و دیوار چرب و کثیف، اصلاً خوشایند نخواهد بود. یکی از تجهیزات مهم و پر کاربرد در آشپزخانه که نقش مهمی در تأمین آرامش شما دارد، هود آشپزخانه است. اما یک هود آشپزخانه، زمانی بی صدا و پر قدرت کار می‌کند که قطعات و لوازم جانبی با کیفیتی در آن به کار گرفته شده باشد. بدین ترتیب هود اشپزخانه شما می‌تواند تصفیه هوا را به خوبی انجام داده و از تراکم بخار و دود و سر و صدای اضافی جلوگیری کند.
اما آیا می‌دانید لوازم جانبی هود آشپزخانه چیست و چطور باید در صورت نیاز به تعویض آنها یا تعمیر هود آشپزخانه خود بپردازید؟ برای یافتن پاسخ این سوال تنها کافی است در ادامه این مطلب از فامیلاکالا همراه ما باشید تا شما را با انواع لوازم جانبی هود آشپزخانه، مزایا و معایب این قطعات و چگونگی استفاده از آنها آشنا کنیم.

تعمیر هود آشپزخانه؛ چرا به لوازم جانبی هود نیاز داریم؟

  • بهره وری هر وسیله برقی پس از مدتی استفاده، خواه ناخواه کاهش می‌یابد. از این رو تفاوتی ندارد که شما از هود استیل البرز در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید یا هود اخوان و یا اینکه موتور هود درسا شما تا چه اندازه قدرتمند است. در هر صورت ممکن است پس از گذشت زمانِ گارانتی، نیازمند تعمیر هود اشپزخانه خود باشید. در این میان ممکن است لازم باشد تا برخی از قطعات اصلی هود را تعویض کرده یا لوازم جانبی جدیدی برای آن خریداری کنید. لوازم جانبی هود قطعاتی هستند که برای کارکرد بهتر و بهره وری بیشتر هود مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر این اساس خرید لوازم هود اشپزخانه در شرایط زیر ضروری است:
    استفاده از لوازمی مثل فیلتر المینیومی مناسب در هودهای زیرکابینتی و هود اشپزخانه مخفی به شما کمک می‌کند تا بوی دود و غذاهای سرخ شده از فضای آشپزخانه دور شده و هوای خانه شما تهویه شود.
    • استفاده از لوازم جانبی با کیفیت، عمر هود مخفی و انواع دیگر هود آشپزخانه را افزایش می‌دهد. به طور مثال استفاده از فیلترهای جایگزین و قابل شستشو به شما کمک می‌کند تا قبل از هر استفاده مجدد از هود، این امکان را داشته باشید تا با شستشوی فیلتر از خراب شدن زودهنگام هود خود جلوگیری کنید.
    • استفاده از لوازم جانبی هود، به شما امکان می‌دهد تا بتوانید با تعویض قطعات مورد نیاز، هزینه تعمیر هود اشپزخانه خود را کاهش دهید.
    • با تهیه قطعات مناسب از مرکز فروش لوازم هود در تهران و شهرستانها می‌توانید صدای موتور هود خود را کاهش داده و کارایی هود توکار خود را افزایش دهید.

مزایای استفاده از لوازم جانبی هود آشپزخانه

  1. همانطور که گفتیم استفاده از لوازم جانبی هود آشپزخانه یکی از راه های مؤثر برای ارتقا عملکرد، کارایی و زیبایی این وسیله اساسی در هر خانه است. چرا که این تجهیزات می‌توانند به شما کمک کنند که فضای آشپزی خود را ایده آل و دوست داشتنی کنید. با دیگر مزایای خرید لوازم هود آشپزخانه از نمایندگی فروش قطعات هود، در ادامه آشنا می‌شویم.
    افزایش کارایی
    فیلترها، لامپ ها و سایر لوازم جانبی هود کمک می‌کنند که کارایی هود بیشتر شود. اما چطور؟ با جذب بیشتر چربی و دود! پس با خرید لوازم جانبی هود به بهبود آشپزی و از همه مهم تر سلامتی خود کمک کنید.
  2. افزایش عمر هود
    لوازم جانبی هود مثل فیلتر الومینیومی و ذغالی باعث تمیز ماندن و در نتیجه افزایش طول عمر هود شما در آشپزخانه می‌شوند. بر این اساس شما می‌توانید با تعویض به موقع قطعات هود مس، هود بیمکث و سایر برندهای تولیدکننده، جلوی تجمع چربی و کثیفی را بگیرید و طول عمر هود خود را افزایش دهید.
  3. زیبایی ظاهری و استایل
    برخی ازهودها نظیر هود الومینیومی ظاهر ساده‌ای دارند. از سوی دیگر استفاده از لوازم جانبی می‌تواند زیبایی هود آشپزخانه شما را چندین برابر کنند. پس برای این منظور از چراغ های زیبای ال ای دی با رنگ های مختلف گرفته تا فیلترهای استیل ضد زنگ استفاده نمایید و ظاهر هود استیل یا الومینیومی خود را زیباتر کنید.
  4. افزایش و ارتقاء بهداشت در آشپزخانه
    با تعویض دوره ای لوازم جانبی هود اشپزخانه یا سایر انواع هود مثل فیلتر، هوای آشپزخانه تان سالم و تمیز مانده و بهداشت و نظافت در آشپزخانه افزایش پیدا می‌کند.
  5. جذب بیشتر گرد و غبار
    فراموش نکنید، تفاوتی ندارد که شما از اجاق برقی توکار در آشپزخانه خود استفاده می‌کنید یا اجاق گاز رومیزی، در هر صورت پختن غذا باعث ایجاد دود و بو در خانه شما خواهد شد. در این میان برخی از لوازم جانبی نظیر فیلترهای چندلایه همانند یک پل بین دود و موتور عمل کرده و باعث جذب بیشتر گرد و غبار می‌شوند.
  6. کاهش صدا
    استفاده مناسب از لوازم جانبی هود بیمکث، اخوان و غیره همچون روکش‌های صوتی باعث کاهش صدای تولید شده توسط هود آشپزخانه می‌شوند.
  7. جلوگیری از رسوب و چربی
    بعضی از لوازم جانبی هود، شامل فیلترهای آبی به جذب رسوبات و چربی‌ها در هوا کمک می‌کنند و موجب تمیز نگه داشتن هود و محافظت از سلامت افراد خانه می‌شوند.
  8. کاهش مصرف انرژی
    تهیه لوازم جانبی متناسب با هر محصول نظیر لوازم جانبی هود اخوان برای محصولات این شرکت و سایر قطعات یدکی برای برندهای مرتبط با خود، به کاهش مصرف انرژی و همچنین بهبود عملکرد هود کمک می‌کند.

انواع لوازم جانبی هود اشپزخانه

انواع لوازم جانبی هود شامل برخی از لوازم و قطعات با قابلیت جایگزینی هستند که توسط شرکتهای مختلف به بازار عرضه می‌شوند. از این رو شما می‌توانید بسته به نیاز خود لوازم جانبی هود کن، بیمکث و سایر برندها را از بورس لوازم یدکی هود خریداری نمایید. در اینجا می‌توانید بیشتر با این لوازم آشنا شوید:

  • فیلتر هود برای جذب بوی ناخوشایند
  • لوله هود برای هدایت هوای آلوده به خارج از آشپزخانه
  • تبدیل هود برای اتصال هود به دریچه خروج هوا

این ها چند نمونه از لوازم جانبی هستند که می‌توانند کارایی هود آشپزخانه را افزایش داده و موجبات راحتی شما را در این محیط افزایش دهند. در ادامه برخی از مهمترین این محصولات را بیشتر بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

فیلتر هود؛ آشنایی با انواع فیلتر هود و نحوه تعویض آنها

فیلتر هود را نمی‌توانید در ظاهر این وسیله برقی ببینید، ولی باید بدانید فیلتر یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی هود آشپزخانه است که می‌بایست با توجه به نوع هود و نوع کاربری و طراحی آشپزخانه انتخاب شود. عملکرد اصلی فیلتر هود، پاکسازی هوای آلوده آشپزخانه و هدایت آن به سمت لوله هود و دریچه خروجی هوا است. به عبارت دیگر با کمک فیلتر، شما می‌توانید چربی‌ها، بوی بد و دود ناشی از غذای طبخ شده را از آشپزخانه خود کنید.
در واقع اصلیترین کاربرد فیلتر جذب بخارات و دود تولید شده در حین پخت و پز غذا است. با نصب فیلتر به عنوان یکی از لوازم جانبی هود علاوه بر اینکه از ایجاد بوی نامطبوع و احتمال ابتلا به سرطان در آشپزخانه جلوگیری می‌کنید، خطر احتمالی حوادث آتش‌سوزی را نیز به شدت کاهش می‌دهید.
فیلترهای هود آشپزخانه از نوع آلومینیومی، کربنی یا هیبریدی هستند. در این میان فیلتر آلومینیومی چربی و روغن های اضافی را از هوا جذب کرده و آنها را به داخل هود هدایت می‌کند، در حالی که فیلتر کربنی بوهای نامطبوع و بخارات ناشی از آشپزی را از هوا حذف می‌کند. فیلتر هیبریدی نیز دارای ویژگی های مشترک هر دو نوع بالا بوده و علاوه بر حذف بوهای غیرمطبوع، چربی و روغن های اضافی را نیز جذب خود می‌کند.
بر این اساس انتخاب یک فیلتر هود با کیفیت و مطابق با نیازهای هود، اهمیت زیادی دارد. فروشگاه فامیلاکالا با ارائه محصولات متنوع از جمله فیلتر هودِ با کیفیت از برندهای معتبر، به شما کمک می‌کند تا بهترین فیلتر هود را برای آشپزخانه خود انتخاب کنید.

لوله هود؛ انتخاب لوازم جانبی کارا در اندازه مناسب

لوله هود نیز باید با توجه به نوع هود و مسیری که قرار است در آن قرار بگیرد، انتخاب شود. لوله هود به عنوان قسمتی از سیستم خروجی بخارات و دود در هود آشپزخانه کاربرد دارد. هدف اصلی لوله هود، جمع آوری بخارات و دود تولید شده در حین پخت و پز غذا و انتقال آن به خارج از منزل است.
با توجه به اهمیت بالای لوله هود، انتخاب این نوع لوازم جانبی هود مهم است. لوله هودهای با کیفیت بالا، از جنس المینیوم و یا فولاد ضد زنگ ساخته شده و دارای ویژگی هایی همچون مقاومت در برابر خوردگی، ضد حریق بودن و عمر طولانی هستند. با این حال به طور کلی توصیه می‌شود که از لوله های با کیفیت و انعطاف‌ پذیر استفاده کنید تا خروج هوای آشپزخانه از طریق هود به بهترین شکل ممکن انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید ضمن مطالعه ادامه این مطلب، مقاله دیگر ما را نیز با عنوان «انتخاب لوله هود آشپزخانه: جنس سایز و راهنمای نصب» در وبلاگ فامیلاکالا بخوانید.
در صورتی که به دنبال یک لوله هود با کیفیت و مطابق با نیازهای شما هستید، پیشنهاد می‌دهیم که از برندهای معتبر و با سابقه در این زمینه استفاده کنید. چرا که شما با انتخاب لوله هود مناسب، به جلوگیری از ایجاد بوی نامطبوع و خطراتی نظیر آتش‌سوزی در آشپزخانه خود کمک خواهید کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه شما را به تماشای ویدئوی زیر دعوت می‌کنیم.

ویدیو انواع لوله هود آشپزخانه

تبدیل هود، راهنمای انتخاب و نصب

در مقاله دیگری با عنوان « در خرید تبدیل لوله هود آشپزخانه چگونه اندازه و شکل مناسب را انتخاب کنیم؟» در همین وبلاگ، به طور مفصل به بررسی همه چیز در مورد این قطعه جانبی از هود آشپزخانه پرداخته‌ایم. با این حال اگر می‌خواهید به طور خلاصه اطلاعاتی را در این زمینه کسب کنید، باید بگوییم که گاهی ممکن است میان لوله هود و دریچه خروجی هوا تناسب برقرار نباشد، طوری که نه می‌توانید دریچه خروجی هوای تعبیه شده در دیوار آشپزخانه را تغییر دهید و نه لوله هود را، در این صورت بهترین راه چاره، استفاده از تبدیل هود است.
لوله تبدیل هود، یکی از لوازم جانبی و لوله ای است که برای اتصال هود آشپزخانه به دریچه خروجی هوا برای حذف بو و دودی که در حین پخت و پز ایجاد شده است، استفاده می‌شود. هدف از استفاده این لوله تبدیل، انتقال هوای داغ و نامطبوع از هود به خارج ساختمان و پخش آن در فضای باز است. این لوله معمولاً از جنس فلزی مانند فولاد ضد زنگ و یا پلاستیک ساخته می‌شود تا بتواند در برابر دمای بالا و رطوبت آشپزخانه مقاومت کند.

اگر زمان کافی برای خواندن مقالات تکمیلی را ندارید، می‌توانید با تماشای ویدئوی زیر در سریعترین زمان با انواع تبدیل هود آشنا شوید.

نکات انتخاب لوازم جانبی هود آشپزخانه

در ادامه با بررسی مهمترین نکات در خرید لوازم جانبی هود آشپزخانه به شما در تعمیر و افزایش هود اشپزخانه‌تان کمک می‌کنیم:

  1. سازگاری لوازم جانبی با خود هود:
    ابتدا باید مطمئن شوید که لوازم جانبی از لحاظ ابعاد و اندازه قابلیت سازگاری با هود شما را دارند. برای این منظور، بهتر است قبل از خرید با مشخصات هود خود آشنا شوید و سپس با توجه به آن لوازم جانبی هود اخوان، کن، بیمکث و غیره را برای خرید انتخاب کنید.
  2. کیفیت لوازم جانبی:
    لوازمی که کیفیت پایینی دارند، ممکن است در عملکرد هود موجب اختلال و بی‌ثباتی شوند. برای این منظور، بهتر است از برندهای معروف و قابل اعتماد خرید کنید.
  3. جنس لوازم جانبی:
    موادی که در تولید لوازم استفاده می‌شوند، نقش مهمی در عملکرد و ماندگاری آنها دارند. بنابراین بهتر است هنگام خرید لوازم جانبی، جنس‌های مقاوم و با کیفیت را انتخاب کنید.
  4. قیمت قطعات هود:
    هزینه خرید هم یکی دیگر از مواردی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد. با این حال، قیمت نباید تنها معیار انتخاب باشد و باید ابتدا کیفیت و سازگاری لوازم جانبی را بررسی کرد و سپس قیمت را در نظر گرفت.
  5. گارانتی و ضمانتنامه:
    آخرین نکته مهم، گارانتی است. به طور کلی بهتر است لوازم جانبی دارای گارانتی مناسب و طولانی مدت باشند تا در صورت بروز مشکل در آینده، بتوانید از این گارانتی استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با خرید قطعات یدکی مورد نیاز خود از نمایندگی فروش لوازم هود از خرید کالای اصل اطمینان یابید. با رعایت این نکات، خرید لوازم جانبی هود آشپزخانه به راحتی و بدون هیچ گونه دردسری انجام خواهد شد و شما می‌توانید لوازم جانبی مورد نظر خود را با اطمینان خاطر خریداری کنید.

خرید لوازم جانبی هود آشپزخانه آنلاین

هرگز فراموش نکنید که در هر خریدی، جزئیات مهم هستند. بنابراین همانطور که یک سرآشپز از بهترین ابزار آشپزی استفاده می‌کند و یک هنرمند با استفاده از رنگ های متفاوت، اثرش را می‌سازد، برای هود آشپزخانه نیز باید بهترین لوازم جانبی خریداری شود.
چرا که لوازم جانبی هود چیزی بیشتر از “لوازم اضافی” هستند. آنها بخشی از سیستم کلی هستند که باعث می‌شوند کار کردن در آشپزخانه لذت بخش تر، بهداشتی تر و مؤثرتر باشد. از فیلترهای هود که می‌توانند بوهای نامطبوع را جذب کنند، گرفته تا لامپ های ال ای دی که باعث می‌شوند، نور مورد نیاز به هنگام آشپزی فراهم شود. در واقع لوازم جانبی هود برای بهبود تجربه کلی شما در آشپزی در اختیارتان قرار می‌گیرند و اهمیت این وسایل موجب می‌شود تا بسیاری از فروشگاه‌ها علاوه بر فروش حضوری، آنها را به صورت انلاین نیز به فروش برسانند.
از این رو شما می‌توانید در صورت نیاز به تعمیر هود آشپزخانه خود، لوازم جانبی هود خود را با توجه به ابعاد، جنس و حتی برند مورد نیازتان از فروشگاه‌های معتبر اینترنتی نظیر فامیلاکالا با بهترین قیمت خریداری کنید. لازم به ذکر است که شما می‌توانید علاوه بر لوازم جانبی، انواع هود آشپزخانه را نیز به همراه سایر تجهیزات کابینت آشپزخانه از این فروشگاه خریداری نمایید.

انتخاب فروشگاه‌های معتبر و مطمئن

به یاد داشته باشید که شما با خرید هود آشپزخانه، می‌توانید به طور قابل توجهی کیفیت هوای خانه خود بالاتر برده و از عوارض ناشی از تهویه نامناسب جلوگیری کنید. اما همانطور که گفتیم تجهیزات جانبی همانند فیلتر ها، لوله ها و دسته ها نیز بسیار مهم هستند و به شما در استفاده بهینه از هود کمک می‌کنند. چرا که در واقع تنها داشتن هود آشپزخانه پاسخگوی نیازهای شما نیست و این لوازم جانبی هود است که تعیین کننده کیفیت و برآورنده نیازهای شما است. از این رو با مطالعه این مقاله و سایر مطالب تهیه شده در وبلاگ فامیلاکالا می‌توانید اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. در نهایت نیز این امکان را دارید که محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایید تا آن را با تضمین اصالت، سلامت و بهترین قیمت برای شما ارسال کنیم.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.