18 مه, 2024

از خدمات پس از فروش برندهای ایرانی چه می‌دانید؟

در گذشته لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه در کشور، توسط چند برند محدود ایرانی تولید می‌شد. این محدودیت، شناخت کاربر را نسبت به برند افزایش می‌داد و موجب می‌شد مشتری راحت تر به تولیدکننده محصول مورد نظر خود اعتماد نماید و این خود برای تولید کنندگان، یک مزیت خاص به شمار می‌آمد. اما بعدها با افزایش تولید کنندگان، برخی افراد سودجو نیز به این بازار راه یافتند. حال دیگر بازار لوازم خانگی و تجهیزات آشپزخانه، کیفیت سابق خود را نداشت و اطمینان مشتری به تولید کننده نیز متزلزل شده بود. این امر سبب شد تا تولید کنندگان ایرانی، تمام توجه خود را معطوف به کسب رضایت مشتری نموده و تلاش کنند تا با ارائه ضمانت نامه های معتبر و خدمات پس از فروش، سهم خود از بازار را حفظ نمایند. ما در فامیلاکالا نیز برای این مزیت ارزش بالایی قائل هستیم.

این امر در نهایت منجر به این شد که کمتر کسی محصولات بدون گارانتی را برای خریدن انتخاب نمایند و مشتریان نیز به دنبال کسب اطلاعات بیشتر از خدمات پس از فروش برندهای ایرانی باشند. خدماتی که حال حتی شرکت های قدیمی و مورد اعتماد مشتریان نیز بر آن تاکید دارند و تلاش می‌کنند تا در عرصه خدمت رسانی به مصرف کننده خود با دیگر برندها به رقابت بپردازند. برای آشنایی با یکی از این شرکت ها می‌توانید مقاله ای با عنوان ” با محصولات استیل البرز بیشتر آشنا شوید! ” را در وبلاگ فامیلا کالا مطالعه نمایید. در نهایت سوال اینجا است که این خدمات چگونه و در چه زمینه هایی به مشتریان ارائه می‌شود؟ برای یافتن پاسخ با ما در ادامه این مطلب همراه باشید.

خدمات پس از فروش برندهای ایرانی چگونه به مشتریان ارائه می‌شود؟

خدمات پس از فروش برندهای ایرانی به دو شکل کلی به مشتریان ارائه می‌شود. در حالت اول که شرکت های تولیدی بزرگ را در برمی‌گیرد به طور معمول خود شرکت این خدمات را بر عهده گرفته و حتی دفتر جداگانه ای را به آن اختصاص می‌دهد. بدین ترتیب شرکت، خود مستقیماً با مصرف کننده در ارتباط است و در صورت بروز مشکل، راحت تر قطعات احتمالی مورد نیاز را تامین کرده و مشکل را حل و فصل می‌نماید.

شرکت های کوچکتر اما از شرکت های واسطه برای این کار استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر تولید کننده اصلی، طی قراردادی با یک شرکت خدماتی، قطعات مورد نیاز برای تعمیر محصولات خود را تامین می‌نماید و از سرویس کاران این مجموعه برای خدمت رسانی به مشتریان خود بهره می‌گیرد. البته این روش تنها به برندهای کوچک خلاصه نمی‌شود و اغلب برندهای خارجی که محصولات خود را در بازار ایران به فروش می‌رسانند نیز از شرکت های واسطه برای ارائه خدمات پس از فروش خود استفاده می‌کنند.

جالب است بدانید این شرکت های خدماتی گاه به قدری عملکرد مناسبی دارند و کار خود را با دقت و تخصص کامل به سرانجام می‌رسانند که اسم آنها نیز به یک اعتبار یا برند در بازار بدل می‌شود و حتی بر قیمت محصولات نیز تاثیرگذار است. به همین دلیل است که محصولات برند بوش که با خدمات پس از فروش نیکان به بازار عرضه می‌شوند با محصولات این برند که دارای خدمات پس از فروش سیهاوی هستند، تفاوت قیمت دارند.

خدمات پس از فروش برندهای ایرانی چگونه به مشتریان ارائه می‌شود؟

هزینه ها در خدمات پس از فروش برندهای ایرانی چگونه است؟

همانطور که می‌دانید شرکت های پشتیبانی از محصولات، دامنه گسترده ای از خدمات نظیر نصب، تعمیر یا تعویض قطعات را به عنوان خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌کند. این خدمات به طور معمول اگر به تعمیر محصول یا تعویض قطعه ای در آن بیانجامد با توجه به نوع گارانتی می‌تواند به صورت رایگان به انجام برسد یا با توجه به قوانین شرکت، هزینه اندکی را در پی داشته باشد.

اما به طور معمول برای نصب یک محصول نظیر هود آشپزخانه بیمکث مخفی مدل B2061U استیل هیچ هزینه ای از مشتری دریافت نمی‌گردد و این خدمت به صورت رایگان به انجام می‌رسد. البته در مواردی برخی از شرکت ها پس از نصب، هزینه ای را به عنوان ایاب و ذهاب از مصرف کننده دریافت می‌کنند.

هزینه ها در خدمات پس از فروش برندهای ایرانی چگونه است؟

کدام شرکت ایرانی، بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌کند؟

اگر بخواهیم به عنوان نمونه بگوییم که کدام شرکت تولید کننده تجهیزات آشپزخانه در حال حاضر دارای عنوان بهترین خدمات پس از فروش برندهای ایرانی است، باید به داتیس اشاره کنیم. شرکت داتیس چند سالی است که با سیستم رهگیری مجهزی که راه اندازی کرده، توانسته است در عرصه رقابت با سایر برندها موفق تر عمل کند و بهترین خدمات پس از فروش برندهای ایرانی را به مشتریان خود ارائه نماید.

بارکدهای درج شده بر روی محصولات داتیس و سیستم هوشمند این شرکت، به سرویس کار این برند نشان می‌دهد که به طور مثال فر آشپزخانه داتیس در چه کارخانه ای تولید شده و کدام نماینده فروش آن را به بازار عرضه کرده است. این علائم حتی مشخص می‌کنند که این محصول توسط کدام نصاب راه اندازی شده و کدام سرویس کار آن را در گذشته تعمیر کرده است.

تمامی این اطلاعات منجر به این می‌شود که این برند خدمات بهتری را به مشتریان خود ارائه کند و از پرونده کاملی که از محصولات خود در دست دارد، برای تسریع خدمات بهره بگیرد. البته جالب است بدانید داتیس حتی پا را از سرویس رسانی معمول خدمات پس از فروش برندهای ایرانی نیز جلوتر گذاشته است و بعد از تعمیر محصول هم طی تماس تلفنی با مصرف کننده، خدمات سرویس کار خود را پیگیری می‌نماید.

کدام شرکت ایرانی، بهترین خدمات پس از فروش را به مشتریان خود ارائه می‌کند؟

خرید محصولات داتیس و سایر برندهای ایرانی با خدمات پس از فروش از فامیلا کالا

در پایان یادآور می‌شویم که کلیه محصولات داتیس و سایر برندهای ایرانی، با گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش، در فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا قابل خریداری هستند. از این رو می‌توانید این محصولات را به راحتی و به صورت آنلاین از این فروشگاه تهیه نمایید و در صورت نیاز به استفاده از خدمات پس از فروش نیز موضوع را با اپراتورهای فروش فامیلا کالا در میان بگذارید. چرا که این امر در نهایت منجر به هماهنگی اپراتور با دفتر خدمات پس از فروش محصول شما جهت مراجعه نصاب یا سرویس کاران مجاز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.