4 مه, 2024

معرفی انواع هود آشپزخانه

امروزه هود به عنوان یکی از مهمترین تجهیزات آشپزخانه در انواع و اقسام مختلفی به بازار عرضه می‌شود که هر یک از آنها کارایی خاص خود را دارند. البته تنوع این مدل ها تنها در شکل ظاهری محصولات نمود پیدا نکرده و در محل نصب و نوع استفاده از این هودها نیز تاثیر گذار است. به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از خرید انواع هود آشپزخانه به درستی، ظرفیت های آشپزخانه خود را بررسی نمایید و به نوع دکوراسیون به کار رفته در آن توجه کنید. با ما در فامیلاکالا همراه باشید تا با انواع هود آشپزخانه بیشتر آشنا شویم.

هود آشپزخانه زیر کابینتی؛ محصولی قدیمی اما محبوب

از هود زیر کابینتی یا همان هود کتابی به عنوان قدیمی ترین مدل هود آشپزخانه یاد می‌کنند. البته این مدل از هود همچنان نیز در انواع و اقسام مختلفی تولید می‌گردد و با ساختار بسیاری از آشپزخانه های ایرانی تناسب دارد. به همین جهت نیز می‌توانیم از آن به عنوان یک محصول کاربردی در فهرست انواع هود آشپزخانه یاد کنیم. این نوع هود همچنین از جمله ارزان ترین هودهای آشپزخانه موجود در بازار است که به خاطر ابعاد کوچکی که دارد، پروسه نصب آن نیز بسیار ساده است. با این وجود بهتر است قبل از خرید این نوع هود، به ابعاد بدنه محصول و تناسب آن با اجاق گاز خود توجه نمایید تا در نهایت محصول مناسبی را به منزل ببرید. جالب است بدانید در حال حاضر برندهای مختلفی همچون بیمکث، استیل البرز، مس، اخوان و لتو این محصول را تولید و به فروش می‌رسانند.

هود آشپزخانه زیر کابینتی

هود شومینه ای را در چه آشپزخانه هایی نصب کنیم؟

انواع هود آشپزخانه شومینه ای با ظاهری تقریباً یکسان به بازار عرضه می‌شود. این محصول دارای بدنه ای پهن و دودکشی باریک و بلند است که از آن اغلب برای هدایت لوله خرطومی استفاده می‌گردد. جالب است بدانید هود شومینه ای نسبت به هود زیرکابینتی از فناوری پیچیده تری برخوردار است با این حال ابداً گزینه مناسبی برای آشپزخانه های کوچک به شمار نمی‌‍رود و بهتر است در آشپزخانه هایی با متراژ بالا نصب شود. چرا که این هود به طور معمول بر روی صفحه ای از ام دی اف که به دیوار نصب شده است، متصل می‌گردد و فضای زیادی از کابینت را اشغال می‌کند. به همین جهت بهترین گزینه برای آشپزخانه های بزرگ و آنهایی است که به اصطلاح کابینت خور بالایی دارند.

هود شومینه ای

هود مورب یا زاویه دار چه نوع هودی است؟

هود مورب، هودی است که نمای آن به صورت زاویه دار در بالای اجاق گاز قرار می‌گیرد. به همین جهت علاوه بر کارایی، ظاهر این هود نیز برای خریداران آن بسیار حائز اهمیت است و حتی به نوعی در صدر اولویت های فروش قرار می‌گیرد. این محصول نیز همانند انواع هود آشپزخانه شومینه ای دارای ابعادی نسبتاً بزرگ است و به همین دلیل بیشتر در آشپزخانه های بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته علاوه بر بدنه و ابعاد هود، نکات قابل توجه دیگری نیز در خصوص این نوع هود وجود دارد که بهتر است قبل از انتخاب و خرید هودهای مورب از آنها مطلع شوید. فهرستی کامل از این ویژگی ها را می‌توانید در مقاله ای با عنوان ” چه نکاتی در انتخاب هود مورب آشپزخانه تاثیر گذاراند؟ ” در فامیلاکالا بخوانید.

هود مورب یا زاویه دار

هود جزیره ای؛ مدرن ترین هود آشپزخانه

در معماری خانه های ایرانی کمتر از چیزی به عنوان جزیره در آشپزخانه استفاده می‌شود. با این حال خانه هایی نیز وجود دارند که ساختاری متفاوت داشته و مدرن ترین هود آشپزخانه را در دکوراسیون خود جای داده اند. جزیره در حقیقت آشپزخانه ای است که علاوه بر اینکه در اطراف از کابینت برخوردار است در مرکز آشپزخانه نیز دارای کانتری است که می‌تواند شامل سینک ظرفشویی و اجاق گاز صفحه ای باشد. بدیهی است که در چنین فضایی نمی‌توان از انواع هود آشپزخانه معمولی استفاده کرد و این محصول باید به گونه ای باشد که بتواند به سقف متصل شده و درست بالای اجاق گاز قرار بگیرد. به عبارت دیگر هود جزیره ای کالایی است که درست برای این منظور و جهت استفاده در آشپزخانه های اینچنینی طراحی شده است.

هود جزیره ای

هود مخفی؛ هودی توکار اما کاربردی

هود مخفی از جمله محصولاتی است که در میان انواع هود آشپزخانه به صورت توکار در کابینت نصب می‌شود. این هود با استفاده از بست های مخصوص در فضای داخلی کابینت جای گرفته و تنها بخش کوچکی از آن که شامل صفحه کلید و نمایشگر است در دید قرار می‌گیرد. این محصول اغلب فضای زیادی را اشغال نمی‌کند از این رو بهترین گزینه جهت نصب در آشپزخانه های کوچک به شمار می‌رود. جالب است بدانید مدل های جدیدتر این نوع هود امروزه با دو نوع فیلتر یعنی فیلتر آلومینیومی و فیلتر زغالی به بازار عرضه می‌شوند از این رو نیازی به نصب دودکش ندارند. در عوض تنها کافی است هر از چند گاهی فیلترهای موجود در هود را با استفاده از نکاتی که در مقاله ” آسان ترین روش تعویض فیلتر هود آشپزخانه ” به آنها اشاره کرده ایم، تعویض نمایید.

هود مخفی

هود کشویی؛ محصولی متفاوت از مطرح ترین برندهای دنیا

همانطور که از نام این محصول مشخص است، هود کشویی است محصولی است که بخشی از آن به عنوان یک کشو باز و بسته شده و در دسترس مصرف کننده قرار می‌گیرد. این هود نیز همانند هود مخفی به صورت توکار در کابینت بالای گاز جای می‌گیرد و تنها بخشی از آن که شامل صفحه مکش و کشوی هود است در نمای کار مشخص است.

انواع هود آشپزخانه کشویی اغلب فاقد دکمه پاور بوده و روشن و خاموش کردن آن به وسیله بیرون کشیدن یا داخل راندن کشو به انجام می‌رسد. این بخش شامل فیلتری است که با بیرون کشیدن کشو به طور کامل فضای بالای اجاق را می‌پوشاند و بخار و ذرات چربی های معلق در هوا را به خود جذب می‌کند. از این رو بسیاری از نصابان معتقدند عملکرد این هود در تصفیه هوا تحسین برانگیز و کامل است. جالب است بدانید در حال حاضر هودهای کشویی توسط مطرح ترین برندهای تولید کننده لوازم آشپزخانه در دنیا از جمله لتو، میکس، فرامکو و کن به تولید می‌رسند.

در پایان یادآور می‌شویم که برای تهیه انواع هود آشپزخانه می‌توانید در هر ساعت از شبانه روز به فروشگاه آنلاین فامیلاکالا مراجعه نموده و محصول خود را از بین بهترین برندهای ایرانی و خارجی خریداری نمایید.

هود کشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.