8 مه, 2024

آشنایی با محبوب‌ترین مدل‌های هود مخفی اخوان

در حال حاضر آشپزخانه‌های کنونی و مدرن علاوه بر محیطی برای آشپزی و تهیه غذا به یک فضا برای نشیمن نیز تبدیل ‌شده‌اند. از این رو خانواده ها توجه و دقت بیشتری را در انتخاب وسایل آشپزخانه به کار می‌گیرند. در این میان برندهای مختلف نیز با تولید محصولات مختلف نظیر انواع مدل های هود مخفی توکار اخوان به خانواده ها در این راستا کمک می‌کنند. در این مطلب از فامیلاکالا با هم با برخی از محبوبترین مدل‌های هود مخفی اخوان آشنا می‌شویم و طریقه نصب هود مخفی اخوان در کابینت را با هم بررسی می‌کنیم؛ با ما همراه باشید.

هود مخفی توکار اخوان چه ویژگی‌هایی دارد؟

هودهای توکار یا مخفی اخوان از جنس شیشه، استیل یا شیشه – استیل هستند که با توجه به نحوه ساخت و تولیدشان با یک کابینت یا چیزی کاملاً مطابق با کابینت پوشانده می‌شوند. از این رو از این نوع هودها پس از نصب، تنها قسمت اندکی از بدنه مشخص خواهد بود. جالب است بدانید هودهای مخفی گاهی اوقات آن‌قدر خوب در فضای دکوراسیون آشپزخانه پنهان می‌شوند که پیدا کردن هود عملاً برای شما سخت خواهد بود. چرا که به‌ جز قسمت بیرونی که از زیر کابینت مشخص است تمامی قسمت‌های موتور، فیلتر و غیره هود در فضای داخلی کابینت پنهان ‌شده‌اند. با این حال این هودها ویژگی‌های دیگری نیز دارند که برای آشنایی با آنها بد نیست نگاهی به مقاله جامع « هود مخفی در کابینت به چه مدل هایی گفته می‌ شود؟ راهنمای انتخاب، خرید و نصب» در وبلاگ فامیلاکالا بیندازید.

محبوب‌ترین مدل های هود مخفی اخوان

همانطور که گفتیم اهمیت امروزی فضای آشپزخانه سبب شده است تا طراحان در طراحی و تولید وسایل ضروری آشپزخانه نظیر هود، کابینت، سینک، اجاق ‌گاز و غیره توجه گسترده‌تری را به کیفیت و در عین حفظ زیبایی ظاهری محیط آشپزخانه بدهند. از سوی دیگر با توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه‌های کنونی هود به یک عنصر کلیدی در آشپزخانه تبدیل‌ شده است.
امروزه در بازار انواع مختلف برندهای هود ارائه می‌شود. در این میان برند ایرانی و محبوب اخوان به طراحی و تولید انواع مختلف هود شومینه‌ای، توکار (مخفی)، زیر کابینتی، مورب، جزیره‌ای و غیره با آخرین فناوری، کیفیت و در عین زیبایی ظاهری پرداخته است. در میان طیف گسترده مدل‌های هود، هودهای مخفی توکار به علت حذف و به حداقل رساندن میزان لوله‌های خرطومی در اتصال هود به دودکش، امکان طراحی آسان و راحت کابینت‌های آشپزخانه، مکش بالا و غیره، بیشتر مورد تقاضا و انتخاب از جانب کاربران قرار دارد. به همین دلیل امروزه همه به دنبال خرید بهترین نوع هود از برند مورد علاقه خود هستند. در ادامه با برخی از این نوع هودها از برند اخوان آشنا خواهیم شد.

۱٫ هود مخفی اخوان مدل H64-EMF

هود مخفی اخوان مدل H64-EMF دارای ۷۱ سانتی‌متر طول بوده و از جنس شیشه مشکی سکوریت ضد خش و نشکن ساخته شده است. این هود توکار همچنین دارای یک درب از جنس شیشه سکوریت است که بر روی فیلتر آلومینیومی چند لایه ضد زنگ قابل شستشو هود قرار می‌گیرد و قابلیت باز و بسته شدن را دارد.
موتور به‌ کار رفته در هود مخفی اخوان مدل H64-EMF فلزی و ضد زنگ است. این موتور دارای قابلیت جذب و مکش ۷۰۰ مترمکعب هوا در یک ساعت است که در کنار جذب و تخلیه هوا با کیفیت بالا، صدای کمی در حد ۷۱ دسی‌بل را تولید می‌کند. هود مخفی مدل H64-EMF دارای کلید لمسی بر سطح هود و همچنین ریموت کنترل است که با استفاده از آن، با فاصله از هود، می‌توان عملیات روشن و خاموش کردن دستگاه و همچنین تنظیمات دور موتور را انجام یا تغییر داد. شایان ذکر است این هود مخفی دارای صفحه ‌نمایش ال سی دی به همراه لامپ‌های کم ‌مصرف اس ام دی برای افزایش نور در حین انجام آشپزی و پخت ‌و پز است.

۲٫ هود مخفی اخوان مدل H64-TCS-MF

هود اخوان مدل H64-TCS-MF دارای ظاهر براق از جنس استیل ضد خش است که به‌ صورت توکار یا مخفی استفاده می‌شود. همان‌طور که گفته شد جنس این هود توکار استیل است که اغلب با رنگ سفید تولید و روانه بازار می‌شود. این هود به ‌طور هم ‌زمان علاوه بر داشتن فیلتر آلومینیومی چند لایه می‌تواند با فیلتر زغالی نیز کار کند که این امر یکی از مزیت‌های آن است. چرا که این نوع فیلتر علاوه بر افزایش جذب آلاینده‌ها و ذرات چربی به حفظ هوای مطبوع محیط نیز کمک می‌کند.
هود مخفی اخوان مدل H64-TCS-MF دارای ۷۰ سانتی‌متر طول و ۳۰ سانتی‌متر عرض است که این ابعاد استاندارد سبب قرار گرفتن و ادغام این هود با اغلب کابینت‌ها و دکوراسیون‌های رنگ روشن می‌شود. از سوی دیگر به علت وجود موتور فلزی دارای قابلیت سه و چهار دور در این هود، از این هود با عنوان هود مخفی اخوان موتور فلزی نیز نام ‌برده می‌شود. قدرت موتور فلزی موجود در این هود معادل ۵۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب در ساعت است که با توجه به توربو بودن موتور هود، صدای کمی در مقیاس ۵۴ تا ۵۶ دسی‌بل را ایجاد می‌کند.
یکی از ویژگی‌های منحصر به‌ فرد در این هود وجود سنسور دود، بو و گرما است که به‌ صورت اتوماتیک در صورت نشت یا وجود دود و بو فعال ‌شده و دود و ذرات را از محیط جذب و دفع می‌کنند. شایان ذکر است در این هود نیز مانند سایر مدل‌های هود مخفی اخوان در کابینت از لامپ اس ام دی و پنل لمسی به همراه کنترل از راه دور استفاده ‌شده است.

۳٫ هود مخفی اخوان مدل H64-TL

هود مخفی اخوان مدل H64-TL از جنس بدنه استیل به رنگ مشکی با ابعاد طولی ۸۰ سانتی‌متری و عرض ۳۰ سانتی‌متر نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین هودهای توکار و مخفی اخوان است. این هود از جنس استیل ضد خش با نمای ظاهری براق و شیک ساخته‌ شده است. یکی از مزایا یا ویژگی‌های منحصر به ‌فرد هود مخفی H64-TL این است که علاوه بر داشتن فیلتر آلومینیومی چند لایه‌ای ضد زنگ با قابلیت شست‌وشو، امکان استفاده از فیلترهای زغالی با قابلیت ۹۵٪ جذب بخار، دود، بو و ذرات چربی را نیز دارد.
موتور به‌ کار رفته در هود مخفی اخوان مدل H64-TL از نوع توربو با قابلیت تنظیم دورِ چهارگانه است. این موتور دارای قدرت مکش و تخلیه ۵۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب در ساعت است که در عین مکش بی ‌نظیر، صدای تولید شده اندکی در مقیاس بین ۵۴ تا ۵۶ دسی‌بل را تولید می‌کند. لامپ‌های به‌ کار رفته در هود مخفی از نوع اس ام دی بوده و در عین روشنایی زیاد میزان برق مصرفی پایینی دارند. صفحه یا پنل کنترلی در این هود از نوع لمسی است که علاوه بر کنترل از نوع لمس، با استفاده از ریموت کنترل نیز، از راه دور، قابل ‌کنترل است.

۴٫ هود مخفی اخوان مدل H64-TH

هود مخفی اخوان مدل H64-TH از جنس استیل ضد خش و براق سفید رنگ با ابعاد طولی ۷۰ سانتی‌متری و عرض ۳۰ سانتی‌متر است که به ‌طور هم‌ زمان از دو فیلتر آلومینیومی و زغالی پشتیبانی می‌کند.
این هود نیز دارای موتور توربو است که در برخی از مدل‌ها دارای چهار دور و در برخی دیگر دارای سه دور تنظیم است. موتور فلزی موجود در هود مخفی اخوان مدل H64-TH دارای قدرت مکش و تخلیه ۵۰۰ تا ۷۰۰ مترمکعب در ساعت است. میزان صدای تولید شده در این هود نیز ۵۴ دسی‌بل است.
از مزایای منحصر به‌ فرد این هود، وجود دودکش با قابلیت تنظیم اندازه است که این امر موجب تنظیم اندازه دودکش به ‌مقدار دلخواه در زمان نصب این هود می‌شود. این هود نیز همانند سایر مدل‌های محبوب هود مخفی اخوان دارای سنسور اتوماتیک بو، دود و گرما است.

۵٫ هود مخفی اخوان مدل H64-TB

هود مخفی اخوان مدل H64-TB از جمله دیگر هودهای داخل کابینتی این برند ایرانی است. این هود مخفی به صورت ترکیبی از شیشه سکوریت نشکن و ضد خش مشکی به همراه استیل مشکی ضد خش و ضد زنگ ساخته‌ شده است. هود اخوان دارای ابعاد عرضی ۳۰ و طول ۷۰ سانتی‌متر است. هود مخفی اخوان مدل H64-TB مجهز به سیستم کنترل از راه دور یا ریموت به همراه صفحه لمسی ال ای دی است و برای تولید نور و روشنایی بیشتر در این هود مخفی اخوان از لامپ‌های اس ام دی استفاده‌ شده است.
موتور به ‌کار رفته در هود اخوان مدل H64-TB نیز فلزی و توربو بوده و قابلیت سه دور موتور را دارد. میزان مکش و خروجی در این دستگاه نیز ۵۶۰ مترمکعب در ساعت با ایجاد صدای ۵۴ دسی‌بل است. در پایان گفتنی است در این دستگاه از فیلترهای صفحه‌ای آلومینیومی با قابلیت شستشو برای جذب و دفع ذرات معلق چربی و بو استفاده‌ شده است.

نگاهی به ساختار اصلی هود مخفی اخوان

هود توکار یا مخفی اخوان به ‌صورت کلی در بالای اجاق صفحه‌ای یا محدوده پخت‌ و پز قرار می‌گیرد. هودهای مخفی اخوان حداقل از یک سیستم مکش با توانایی ۶۰۰، ۷۰۰، ۸۰۰ مترمکعب در هر ساعت، درب دستی، فیلتر آلومینیومی و زغالی، دکمه‌های پاور لمسی و مکانیکی، سیستم تخلیه هوا، ریموت کنترل، سنسور بو، گرما، دود و چربی، صفحه ‌نمایش ال سی دی، تشکیل ‌شده‌اند. در این بین برخی از هودهای مخفی توکار اخوان نیز بسته به مدلشان دارای تنظیم‌کننده جریان، سیستم روشنایی و برخی لوازم و قطعات جانبی دیگر هستند. در حالت کلی سیستم و ساختار کلی هود مخفی اخوان به‌گونه‌ای است که عملکرد اصلی تخلیه و مکش بخار، ذرات دود و چربی و بوهای نامطبوع حاصله که در حین پخت ‌و پز آزاد می‌شود را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.
موتور اصلی، فیلتر و سایر قطعات در هود توکار اخوان به ‌وسیله یک پوشش بیرونی استیل، شیشه نشکن یا ادغام هر دو به ‌صورت هم‌زمان ساخته ‌شده است که به ‌آسانی می‌توان آن را در یک واحد دیواری، کابینت یا هر عنصر دیگری از آشپزخانه جای داد و یا با آن ادغام کرد.

آشنایی با انواع هود مخفی توکار اخوان بر اساس دور موتور

فشار، نوع و قدرت موتور از ویژگی‌های ضروری در هود توکار اخوان به شمار می‌روند. زیرا فشار، سرعت مکش، سرعت جریان، نوع موتور، موقعیت موتور می‌تواند آرامش خانه شما را تضمین کرده و مکش و تخلیه حداکثری را با تولید کمترین صدا انجام دهد. از این رو هرچه موتور به ‌کار رفته در هود اخوان مخفی قدرتمندتر باشد، صدای کمتری در دورهای پایین‌تر ایجاد می‌کند. بر همین اساس موتور به ‌کار رفته در هود مخفی اخوان به سه گروه تک حلزونی سه دور، تک موتور توربو سه دور، تک موتور توربو چهار دور تقسیم می‌شود.

مزایای خرید انواع هود توکار اخوان

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای هودهای توکار اخوان صرفه‌جویی در فضا موجود در کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه است. این ویژگی شما را از شر داشتن یک طرح حجیم و درهم در بالای سرتان در حین آشپزی راحت می‌کند. همچنین موتورهای قدرتمند مجهز به قابلیت تنظیم دور موتور در هودهای مخفی اخوان عملکرد بهتری نسبت به سایر مدل‌های هود از خود نشان می‌دهند.
از سوی دیگر امکان انتخاب جنس (فلز، شیشه، فلز – شیشه) و رنگ بدنه هود از روی کاتالوگ هود مخفی اخوان نیز وجود دارد که به شما امکان می‌دهد دستگاهی را بر اساس طراحی و سبک آشپزخانه خود انتخاب و خریداری کنید. همینطور دو نوع کنترل (لمسی و از راه دور)، کارِ بی‌ صدا، فیلتر زغالی و آلومینیومی، نصب آسان، ابعاد و اندازه استاندارد و غیره نیز از دیگر مزایای خرید انواع هود مخفی اخوان به شمار می‌روند.

طریقه نصب هود مخفی اخوان چگونه است؟

برای اینکه هود مخفی اخوان بتواند وظیفه خود یعنی تبادل مؤثر هوا در محیط را انجام دهد، باید مطابق با یک قاعده یا پروسه خاص نصب شود. صرف ‌نظر از نوع هود مخفی اخوان می‌توانید با علامت‌گذاری محور بالای اجاق‌گاز تا ابتدا سطح کابینت، شروع به نصب هود کنید. جایی که نقطه مرکزی هود با مرکز محدوده تلاقی می‌کند، روی دیوار یا سقف علامت بزنید.
اگر از محکم بودن نقطه اتصال هود و مقاوم بودن دیوار یا سقف در برابر لرزش مطمئن هستید، می‌توانید نسبت به تعیین ارتفاعی که دستگاه باید در آن آویزان شود، اقدام کنید. توجه داشته باشید که انواع مختلف مدل های هود مخفی اخوان نیاز به نصب در ارتفاع متفاوت دارند. محل نصب نیز بستگی به نوع اجاقی دارد که هود روی آن قرار خواهد گرفت، می‌تواند متفاوت باشد. اگر دستگاه را خیلی نزدیک به مشعل‌های گازی قرار دهید، جریان هوا می‌تواند روی شعله منفجر شود. از طرف دیگر، شعله‌ای که برای مدت طولانی بدون قابلمه یا تابه روشن می‌شود، می‌تواند به میزان قابل‌توجهی گرم شود و درن تیجه عناصر هود را ذوب کند. از طرف دیگر، اگر هود خیلی بالا نصب‌ شده باشد، نمی‌تواند هوا و ذرات دود، بو و چربی را به ‌طور مؤثر جذب و دفع کند. از این رو بهتر است در این زمینه از اندازه های استاندارد، الگوی برش هود و یک نصاب مطمئن کمک بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب به شما گفتیم که به علت تغییر در دکوراسیون‌ها و محیط‌های خانه‌ها، انواع هود به ویژه هود مخفی اخوان یک جز اساسی و یک عامل تکمیل‌کننده در آشپزخانه هستند. اما گاهی به علت ابعاد هود، صاحب‌خانه‌ها امکان عملی کردن طرح دلخواهشان را در انتخاب کابینت‌ها ندارند که این مشکل نیز تقریباً با روی کار آمدن هودهای مخفی یا توکار حل ‌شده است. در ادامه، طریقه نصب هود مخفی اخوان را شرح دادیم و شما را با محبوبترین مدل‌ های هود مخفی توکار اخوان همچون H64-EMF، H64-TB وH64-TH آشنا کردیم. حال برای سفارش انواع هودهای مخفی اخوان تنها کافی است سری به فروشگاه اینترنتی فامیلاکالا بزنید و کالای مورد نیاز خود را با بهترین قیمت خریداری کنید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.