3 مه, 2024

معرفی ۵ مورد از بهترین اجاق گازهای ایرانی

بسیاری از وسایلی که برای یک آشپزخانه خریداری می‌شوند نسبت به سایر لوازم موجود در منزل، در طول روز بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً هود، سینک، فر و یخچال در آشپزخانه نقش هایی اساسی را ایفا می‌کنند اما اجاق به آشپزخانه رنگ و بوی دیگری می‌دهد. به عبارت دیگر اگر آشپزخانه قلب یک خانه و فضایی برای جاری شدن عشق در آن باشد، به طبع وسیله ای که پخت و پز با آن صورت می‌گیرد و روزی چند بار استفاده می‌شود نیز اصلی ترین جز آن است.

اما خرید اجاق به همین سادگی ها هم نیست و اصلی ترین جز یک آشپزخانه می‌بایست نسبت به سایر وسایل، با دقت بیشتری انتخاب شود. بنابراین اگر به دنبال یک اجاق مناسب، خوش قیمت و با کیفیت هستید اول باید به این سوال پاسخ دهید. اجاق ایرانی بخرم یا خارجی؟ و چرا؟ ما در فامیلاکالا به شما جهت پاسخ این سوال کمک خواهیم کرد.

بدیهی است که اجاق گازهای ایرانی مزایایی نسبت به رقبای خارجی خود دارد که در شرایط امروز بیش از پیش به چشم می‌آیند. این محصولات با دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی در تناسب هستند، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش دائمی نیز دارند. قطعات یدکی این محصولات هم به عنوان مهمترین ویژگی آنها، ساده تر و با بازه نرخی مناسب تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. اما بهترین اجاق گازهای ایرانی موجود در بازار کدامند؟ پیش از اینکه به این سوال پاسخ دهیم بهتر است اول با انواع اجاق گاز آشنا شویم.

قطعات یدکی اجاق گازهای ایرانی

انواع اجاق گاز؛ اجاق صفحه ای بهتر است یا مبله؟

همانطور که می‌دانید اجاق گازها در دو نوع مبله و صفحه ای طراحی و تولید می‌گردند. اجاق گازهای مبله متداولترین نوع اجاق هستند که به صورت ایستاده در فضای بین کابینت ها قرار می‌گیرند. این محصولات به طور معمول ۴ یا ۵ شعله هستند و می‌توانید آنها را با توجه به نوع انرژی مصرفی خود در منزل، خریداری نمایید. چرا که این محصولات در سه نوع گازی، برقی و گازی – برقی روانه بازار می‌گردند. جالب است بدانید بدنه بهترین اجاق گازهای ایرانی مبله از ترکیب استیل و شیشه ساخته شده اند و نوع فردار آنها مجهز به جوجه گردان، سرخ کن و مواردی از این دست است.

اجاق گازهای ایرانی مبله

اجاق های مبله امروزه بیشتر در آشپزخانه های بزرگ و قدیمی مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین جهت اجاق های صفحه ای طرفداران بیشتری دارند. این نوع اجاق ها به صورت توکار یا رومیزی در صفحه کابینت قرار گرفته و با آشپزخانه های امروزی در تناسب و هماهنگی بیشتری هستند. این محصولات با توجه به ابعاد می‌توانند تک تا ۶ شعله باشند و ساختاری از استیل، شیشه نشکن، سرامیک یا ترکیب آنها داشته باشند. اجاق های صفحه ای نیز از گاز یا برق به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنند و بسته به مدل اجاق، ولوم دکمه ای یا لمسی دارند. امروزه بدنه بهترین اجاق گازهای ایرانی صفحه ای علاوه بر مستطیل، به صورت اشکال دیگری نظیر دایره، نیم دایره یا چند ضلعی نیز ساخته می‌شود.

اجاق گازهای ایرانی صفحه ای

مزایا و معایب خرید اجاق های مبله و صفحه ای

به طور کلی باید بدانید هر یک از این محصولات مزایا و معایب خاص خود را دارند. به طور مثال اجاق های مبله، طرح های محدود و تنوع کمتری نسبت به اجاق گازهای صفحه ای دارند، جای بیشتری را اشغال می‌کنند و جابجایی آنها به دلیل وزن بالایی که دارند، سخت و دشوار است. در مقابل اجاق گازهای صفحه ای تنوع بیشتری دارند اما به همان اندازه نیز نیازمند بودجه بیشتری برای خرید هستند. این نوع اجاق ها فر ندارند و در صورت نیاز مصرف کننده به فر، این محصول می‌بایست جداگانه خریداری شود که نکات خرید آن را می‌توانید در مطلب ” فر توکار برقی یا گازی بخریم؟ ” مطالعه کنید.

در نهایت گفتنی است این محصولات معمولاً قابلیت نصب در آشپزخانه های قدیمی را ندارند و ممکن است این خریداران را به دردسر بیندازند. بنابراین در کل نمی‌توان برای همه آشپزخانه های ایرانی یک قانون خاص وضع کرد و انتخاب انواع اجاق گاز صفحه ای یا مبله بیش از هر چیز به نوع دکوراسیون به کار رفته در آشپزخانه و سلیقه مشتری وابسته است.

اجاق های مبله

بهترین اجاق گازهای ایرانی موجود در بازار کدامند؟

کیفیت بدنه، نوع ساخت، برند محصول و ظاهر آن از جمله معیارهایی هستند که می‌بایست پیش از خرید یک اجاق گاز مورد توجه قرار بگیرند. بدیهی است که امروزه شرکت های متعددی در این زمینه فعالیت می‌کنند و هر یک از آنها، محصولات خود را با مشخصه های ویژه ای روانه بازار می‌سازند. اما اینکه کدامیک از این اجاق ها، بهترین محصول بازار هستند هنوز هم تا حد زیادی به اولویت های شما به عنوان خریدار وابسته است. به طور مثال اگر تعداد شعله های موجود در یک اجاق گاز برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ترجیح می‌دهید پول خود را برای محصولی خرج کنید که شعله های بیشتری داشته باشد. بهتر است یکی از محصولات تابان، اخوان یا استیل البرز را برگزینید.

برخی از تولیدات این سه شرکت نظیر اجاق گازاستیل البرز استیل مدل S-6901 با ۶ الی ۷ شعله برای پخت غذا روانه بازار می‌گردند از این رو می‌توانند برای گروهی از مصرف کنندگان جز بهترین اجاق گازهای ایرانی باشند. البته کسانی که این ویژگی را اولویت قرار می‌دهند می‌بایست به فاصله میان سر شعله ها نیز توجه کنند تا در هنگام آشپزی با قابلمه های بزرگ با مشکل مواجه نگردند.

اجاق گازاستیل البرز استیل مدل S-6901

کم مصرف ترین اجاق های ایرانی

یکی دیگر از این معیارها توجه به گرید انرژی مصرفی محصول مربوطه است. البته این ویژگی بیشتر در اجاق های برقی ملاک قرار می‌گیرد. بنابراین اگر قصد خرید اجاق رومیزی یا مبله برقی را دارید حتماً محصولی کم مصرف با گرید انرژی A را انتخاب کنید. جالب است بدانید بهترین اجاق گازهای ایرانی کم مصرف توسط شرکت های بیمکث و T&D تولید می‌شوند که نسبت به نمونه های خارجی، در بازه نرخی مناسب تری تولید می‌گردند.

کم مصرف ترین اجاق های ایرانی

بدنه بهترین اجاق گازهای ایرانی از چه ساخته شده است؟

همانطور که گفتیم بدنه اجاق گازهای ایرانی چه از نوع صفحه ای و چه از نوع مبله، همواره از ترکیب استیل و شیشه نشکن ساخته شده است. برخی مصرف کنندگان معتقدند اجاق هایی که بدنه شیشه ای دارند نسبت به سایر محصولات موجود در بازار شکیل تر بوده و ظاهر مدرن تری به آشپزخانه می‌بخشند. از سوی دیگر مخالفان خرید این نوع محصولات، اجاق گازهایی با صفحات شیشه ای را کالاهایی ضعیف و بی کیفیت قلمداد می‌کنند که بدنه آنها هر آن ممکن است با تغییرات دمایی خورد و شکسته شود. بنابراین بیشتر مصرف کنندگان تمایل به تهیه اجاق گازهای استیل یا ترکیبی استیل و شیشه دارند که از میان آنها می‌توان به اجاق گاز اخوان استیل و شیشه ای مدل G 14 مشکی اشاره کرد.

اجاق گاز اخوان استیل و شیشه ای مدل G 14 مشکی

در نهایت می‌توان اغلب محصولات اخوان، استیل البرز، تابان، بیمکث و T&D را جز ۵ اجاق گاز برتر ایرانی موجود در بازار قلمداد کرد که بخش بزرگی از این محصولات در فامیلا کالا به فروش می‌رسد. در پایان یادآور می‌شویم تمامی این محصولات در این فروشگاه همراه با گارانتی معتبر و قیمت مناسب به فروش می‌رسند و از مزایایی چون خدمات نصب و طراحی، مشاوره رایگان و… برخوردار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.