20 مه, 2024

چه نوع سبد سوپرمارکتی برای آشپزخانه من مناسب است؟

امروزه تنوع در سبک معماری موجب شده است تا دکوراسیون و نوع چیدمان یک ساختمان به ویژه آشپزخانه آن نیز دستخوش تغییراتی شود. انگار نه انگار که همین چند سال پیش تمام وسایل برقی، پخت و پز و حتی خریدهای سوپر مارکتی، در آشپزخانه بزرگ منزل یا انباری متصل به آن جای می‌گرفت. البته جای گرفتن این وسایل، تنها آغاز ماجرا بود و مشکلات اصلی بعد از چیدمان شروع می‌شد. مثلا بعضی اوقات دسترسی به یک وسیله خاص به قدری دشوار بود که کدبانوی خانه برای رسیدن به آن مجبور بود کل کابینت های خانه را خالی کند. با این وجود، تدبیر خاصی هم برای حل این مشکل وجود نداشت و اهل خانه خوب یا بد با تمام این محدودیت ها کنار می‌آمدند.

از یک دوره ای به بعد اما، تولید کنندگان راحتی مصرف کننده و استفاده بهینه از فضای کابینت را در دستور کار طراحی و تولید محصولات خود قرار دادند و انواع سبد سوپرمارکتی را روانه بازار ساختند. خوبی این سبدها تجهیز آنها به انواع ریل است که سبب می‌شود سبد به صورت کامل از یونیت خارج شده و دسترسی به وسایل انتهایی آن نیز ممکن باشد. یکی دیگر از مزایای انواع سبد سوپرمارکتی طراحی آنها برای یک هدف خاص است که موجب تنوع در شکل و اندازه این نوع از سبدها نیز می‌شود. اما با وجود این همه تنوع، سوال اصلی این است، چه نوع سبدی برای آشپزخانه من مناسب است؟

سبد سوپرمارکتی برای آشپزخانه

اولویت ها در خرید یک سبد سوپرمارکتی

قبل از هر چیز لازم است با انواع سبد سوپرمارکتی آشنا شوید. این مسئله کمک می‌کند تا نیاز خود را بهتر بررسی کرده و کالای مناسب تری را خریداری نمایید. در قدم بعد می‌بایست به دنبال محصولی باشید که منحصراً برای پاسخگویی به نیاز شما طراحی شده است به طور مثال اگر تنها برای تفکیک جای سیب زمینی و پیاز خود در آشپزخانه، به دنبال یک محصول هستید، لازم نیست یک سبد سوپر یخچالی تهیه کنید.

همچنین توجه به ابعاد یونیتی که برای نصب سبد در نظر گرفته اید نیز می‌تواند به شما در خرید یک سبد سوپرمارکتی مناسب کمک کند. در نهایت بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از خدمات پس از فروش یا گارانتی بیشتری برخوردار است. چرا که این مسئله حاکی از آن است که تولید کننده کیفیت سبد انتخابی شما را تضمین کرده و در صورت بروز هرگونه مشکل، خدمات لازم را در راستای رفع آن ارائه می‌کند.

اولویت ها در خرید یک سبد سوپرمارکتی

سبدهای سوپر ریل وسط و سوپر ریل پهلو چه تفاوتی با هم دارند؟

همانطور که گفتیم گام نخست در خرید یک سبد سوپرمارکتی شناخت انواع مختلف آن است. این مسئله به شما کمک می‌کند تا بهتر سبد متناسب با فضای آشپزخانه خود را انتخاب و خریداری نمایید. برای شناخت انواع سبد، بد نیست بدانید اولین نکته در معرفی این محصولات، نوع ریل به کار رفته در آنها و محل جاگذاری آن در سبد است. به طور مثال سبدهای سوپر ریل وسط و سوپر ریل پهلو دو دسته اصلی از سبدهای سوپرمارکتی هستند که در شکل های متنوعی به بازار عرضه می‌‌شوند.

سبدهای سوپر ریل وسط دو ریل در ابتدا و انتهای محصول دارند که درست در میانه طول سبد قرار گرفته اند. این سبدها در اندازه یونیت های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و بسته به ابعاد سبد، به طور معمول برای کابینت هایی با عرض ۲۰ تا ۶۰ سانتی متر مناسب هستند. همچنین گفتنی است ریل به کار رفته در این نوع محصولات معمولاً از نوع ساچمه ای است که قادر به تحمل مقدار وزن مناسبی بوده و کاملاً روان حرکت می‌کند.

سبدهای سوپر ریل پهلو اما جز آن دسته از سبدهای سوپرمارکتی هستند که تنها از یک سمت به ریل مجهز شده اند. این ویژگی موجب می‌شود تا این محصولات به جای کف یا سقف یونیت، به دیواره آن متصل شده و جای کمتری را در کابینت اشغال کنند. به طور معمول انواع سبد مواد شوینده در این دسته قرار می‌گیرند که البته مصرف کننده برای خرید آنها علاوه بر محل ریل می‌بایست به نکات دیگری نیز توجه کند. مثلاً جهت بازشو و نصب این محصولات که معمولاً به کابینت زیر سینک ظرفشویی متصل می‌شوند باید به گونه ای باشد که سبد در زیر لگن قرار بگیرد نه در زیر سینی، به همین جهت توصیه می‌شود خرید این محصول بعد از تعیین لگن راست یا لگن چپ بودن سینک ظرفشویی صورت بگیرد.

تفاوت سبدهای سوپر ریل وسط و سوپر ریل پهلو

مزایای خرید سوپر کنج ها

فرقی نمی‌کند کابینت آشپزخانه شما تا چه اندازه خوب و متفاوت طراحی شده باشد چرا که به طور معمول استفاده از کابینت های کنج در هر نوع آشپزخانه ای اجتناب ناپذیر است. مشکل اصلی این نوع کابینت ها نوع جاگیری آنها است که موجب می‌شود دسترسی به انتهای کابینت به سادگی صورت نگیرد با این حال این مسئله نباید منجر به آن شود تا این فضا به طور کامل نادیده گرفته شود یا بلا استفاده بماند.

سوپر کنج ها به عنوان یک نوع سبد سوپرمارکتی، بهترین راهکاری هستند که برای این گونه فضاها ارائه شده است. این نوع سبدها به طور معمول با گردش حول یک محور خاص این امکان را فراهم می‌کنند تا مصرف کننده به عمق کابینت خود نیز دست یابد. دیگر مزیت استفاده از این محصول، تحمل وزن بالای آن است که سبب می‌شود خریدار بتواند از سطح آن برای قرار دادن وسایل مختلف بهره بگیرد. مقاومت در برابر زنگ زدگی، رطوبت و خوردگی نیز از جمله دیگر مزایای خرید و نصب این محصولات است که به جهت آبکاری بدنه آنها با کروم ایجاد می‌شود.

مزایای خرید سوپر کنج ها

انواع سبد سوپرمارکتی موجود در فامیلا کالا

فامیلا کالا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی جامع، انواع سبد سوپر مارکتی اعم از سوپر ریل وسط، سوپر ریل پهلو، سوپر ریل کف، سوپر یخچالی و سبدهای کنج را به فروش می‌رساند. برخی از این محصولات صرفاً برای یک هدف خاص به بازار عرضه می‌‌شوند و مثلاً مناسب نگهداری از برنج، حبوبات، ادویه، سیب زمینی و پیاز یا… هستند و برخی دیگر نظیر سبدهای چند منظوره برای اهداف متفاوتی استفاده می‌گردند. بد نیست بدانید انواع مختلف این محصولات دارای سایزبندی هستند و قابلیت نصب در یونیت های متنوع را دارند. در نهایت گفتنی است مهمترین مزیت خرید انواع سبد سوپرمارکتی در فامیلا کالا، بازه نرخی متفاوت این محصولات است که سبب می‌شود هر خریداری با هر بودجه ممکن قادر به تهیه کالای مناسب خود باشد.

انواع سبد سوپرمارکتی موجود در فامیلا کالا

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.