19 آوریل, 2024

راهنمای انتخاب دستگیره کابینت-هوشمندانه خرید کنید!

دستگیره ها از جمله یراق آلاتی هستند که نقش اصلی را در کارکرد بهینه اجزای دکوراسیون ایفا می‌کنند. یک دستگیره مناسب به کاربر امکان می‌دهد تا کابینت، کمد یا کشوی خود را بدون ایجاد سر و صدای اضافه، با اعمال کمترین نیروی لازم و به آسانی باز و بسته نماید. در این میان سلیقه مصرف کننده و نوع دکوراسیون به کار رفته در منزل او از جمله مهمترین معیارها در انتخاب دستگیره کابینت است به همین جهت تولید کنندگان انواع دستگیره ها را بسته به اولویت های خریدار به شکل ویژه ای طراحی کرده و می‌سازند. علاوه بر اینها رنگ و جنس بدنه این محصولات نیز از جمله مهمترین ویژگی هایی است که خریدار می‌بایست به هنگام انتخاب دستگیره کابینت، به آنها دقت کرده و میزان تناسب این موارد با دکور مورد نظر خود را بررسی نماید.

البته فراوانی این یراق آلات تنها به دسته دستگیره کابینت و کمد خلاصه نمی‌شود و دستگیره ها کاربردهای دیگری نیز دارند. مثلاً نوع متفاوتی از دستگیره ها وجود دارند که تنها برای باز و بسته کردن درب پنجره یا بالکن مناسب هستند. برخی دیگر از این محصولات نیز به طور ویژه برای درب اتاق، درب سرویس بهداشتی یا درب آپارتمان تهیه شده اند. از این رو دستگیره های کابینت و کمد هم از نظر ظاهری و هم از حیث کاربرد، تفاوت های بسیاری با انواع دیگر دستگیره دارند. به همین جهت در این مطلب سعی داریم به بررسی راهکارهای مختلف انتخاب دستگیره کابینت متناسب با دکوراسیون منزل بپردازیم و با ویژگی های متفاوت محصولات موجود در این دسته آشنا شویم.

با انواع دستگیره کابینت آشنا شوید

موفقیت در انتخاب دستگیره کابینت با شناخت بیشتر این محصولات

دستگیره های کابینت و کمد به طور معمول در ۶ دسته دستگیره های ساده، دستگیره های کلاسیک، دستگیره های نگین دار، دستگیره کودک، دستگیره کمدی یا ریلی و دستگیره های سرامیكی به بازار عرضه می‌شوند. هر یک از این دسته ها مشخصه های ظاهری منحصر به فرد خود را دارند و برای نوع خاصی از کابینت ها طراحی شده اند. به طور مثال دستگیره های سرامیکی ظاهری کلاسیک و خاص دارند و بیشتر برای کابینت های غیر فلزی به کار می‌روند. بدنه اغلب دستگیره های موجود در این دسته، ترکیبی از فلز برنز و سرامیک سفید دارند که جهت زیبایی بیشتر به یک گل سرخ نیز مزین شده است. این دستگیره ها بازه نرخی مناسبی دارند و برای انواع ویترین و کمد نیز قابل استفاده هستند.

انواع دستگیره سرامیکی

دستگیره کابینت ریلی برای چه نوع دکوراسیونی مناسب است؟

اگر در منزل خود با کمبود فضا مواجه هستید، بهترین راهکار برای شما انتخاب دستگیره کابینت ریلی است. با استفاده از دستگیره کابینت و کمد ریلی، دیگر نیازی به باز کردن درب کمد دیواری یا کابینت خود ندارید و می‌توانید با کنار کشیدن آنها به صورت ریلی، درب کمد را باز و بسته کنید. جالب است بدانید این دستگیره ها در انواع مختلف شیاردار، ۱۸ میلیمتر و H نیم گرد به بازار عرضه می‌شوند و رنگ های متنوعی همچون نقره ای، کروم، طلایی و شامپاینی را در برمی‌گیرند.

کاربرد انواع دستگیره ریلی و مخفی

دستگیره کابینت نگین دار و کلاسیک چه تفاوت هایی دارند؟

اگر به دکوراسیون مجلل و پر زرق و برق علاقه دارید، محصولات نگین دار بهترین انتخاب دستگیره کابینت برای شما هستند. این دستگیره ها به طور معمول در دو رنگ کروم و طلایی به بازار عرضه می‌شود و مزین به نگین های درخشان و ظریفی هستند. ویژگی های ظاهری ای که موجب می‌شود تا این نوع دستگیره کابینت و کمد، انتخاب مناسبی برای کابینت های سفید و براق بوده و سبک ویژه ای از دکوراسیون را در منزل شما رقم بزند.

در مقابل، دستگیره های کلاسیک با سبک و سیاق سنتی منطبق هستند. این نوع دستگیره به طور معمول در رنگ های مشکی، زیتونی، کافه ای و نقره ای به بازار عرضه می‌شود و دارای مدل های تک پیچ و دو پیچ است. طراحی خاص و ویژه این دستگیره موجب شده است تا دستگیره کابینت و کمد کلاسیک در انواع سرویس های چوب، ویترین های کلاسیک، کمدها قابل استفاده باشد و ترکیبی چشم نواز را در منزل پدید آورد.

دکوزاسیون آشپزخانه مدرن با دستگیره نگین دار کابینت

دستگیره کابینت ساده، بهترین راهکار برای دکورهای مدرن

مهمترین ویژگی دستگیره های ساده، شیک بودن آنها است. علاوه بر این سادگی این محصولات موجب می‌شود تا این دستگیره ها دیرتر از چشم بیافتند و به این زودی ها برای اهل خانه تکراری نشوند. به همین جهت بسیاری از طراحان دکوراسیون داخلی معتقدند انتخاب دستگیره کابینت ساده، بهترین راهکار برای زیباتر دیده شدن دکوراسیون های مدرن هستند. چرا که این محصولات به طور معمول پاسخگوی نیاز و سلیقه اکثر مشتریان بوده و به جهت سادگی و ظرافت در طراحی، از بازه نرخی معقولی نیز برخوردار هستند. این دسته از دستگیره ها نیز غالباً به صورت تک پیچ و دو پیچ به بازار عرضه می‌شوند و رنگ بندی متنوعی دارند. به همین جهت با اغلب مدل های به کار رفته در دکوراسیون منازل تناسب داشته و برای انواع محصولات ساخته شده از چوب و ام دی اف قابل استفاده هستند.

انتخاب دستگیره کابینت ساده، بهترین راهکار برای زیباتر دیده شدن دکوراسیون های مدرن هستند.

دستگیره های تک پیچ را چگونه نصب کنیم؟

همانطور که از اسم دستگیره های تک پیچ مشخص است این محصولات دسته ای از دستگیره ها هستند که تنها با یک پیچ به دکوراسیون مورد نظر خریدار متصل می‌گرد‌ند. این نوع دستگیره ها به طور معمول فاقد سایزبندی بوده و در اندازه های کوچک به بازار عرضه می‌شوند. از این رو بیشتر برای کشوها، کمد و سرویس خواب کودکان و محصولاتی از این دست قابل استفاده هستند. برای نصب دستگیره های تک پیچ تنها کافی است درب کشو، کابینت یا کمد مورد نظر خود را به وسیله دریل سوراخ کرده و دستگیره مربوطه را با استفاده از یک پیچ به بدنه چوبی محصول متصل نمایید.

دستگیره های تک پیچ به طور معمول فاقد سایزبندی بوده و در اندازه های کوچک به بازار عرضه می‌شوند.

انتخاب دستگیره کابینت، با اطلاعات دقیق و کامل در فامیلا کالا

فروشگاه اینترنتی فامیلا کالا با ارائه ده ها مدل دستگیره در دسته بندی های مختلف به خریداران امکان می‌دهد تا بدون نیاز به مراجعه حضوری و به صورت اینترنتی به انتخاب دستگیره کابینت خود بپردازند. کاربران محترم این مجموعه می‌توانند تنها با صرف چند دقیقه وقت از ویژگی ها و مشخصات دستگیره دلخواه خود آگاه شده و آن را با بهترین نرخ ممکن خریداری نمایند. بدین ترتیب فامیلا کالا پس از ثبت سفارش، با ضمانت سلامت و کیفیت کالای خریداری شده، محصول را در کوتاهترین زمان ممکن به آدرس مشتری در سراسر کشور ارسال می‌نماید.

بر این اساس مشتری این امکان را دارد تا بدون مراجعه به فروشگاه های متعدد، کالای دلخواه خود را در فامیلا کالا برگزیند و ضمن مقایسه آن با سایر دستگیره های موجود، سفارش خود را با بهترین نرخ ممکن ثبت نماید. به همین جهت است که توصیه می‌کنیم اولین گام در انتخاب دستگیره کابینت خود را در فامیلا کالا بردارید و محصول دلخواهتان را با صرفه جویی در هزینه و زمان از این فروشگاه خریداری نمایید.

اشتراک گذاری

۱ یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.